Miniläppäri on asus eee pc 901 käyttis xp Yritin auttaa tuttua,kun hänen poikansa oli unohtanut salasanan windoussin käynnityessä. Läppäristä on hajonnut oma näppis.Käyttäävät ulkoista näppistä Ulkoinen näppis toimi ihan ookoo windoussin normaalissa käynnistyksen yhteydessä. Mutta kun en päässyt normaalisti funktio näppäinten esc,f2,g8,f10 kautta vikasietotilaan koneen käynnistyessä niin sammutin koneen väkisin turhaantuneena....vikasietotilaan olisin mennyt kokeilemaan salasanan vaihtoa. Seuraus oli se että nyt kone käynnistyy vikasietotila valikkoon ja tulee ilmoituksia eri mahdollisuuksista miksi näin kävi Kun ULKOISELLA näppiksellä yritän siirtyä kursorilla esim viimeksi toimiva kokoonpano,vikasietotila yms valikoihin niin kursori ei liiku mihinkään,mitään vaihtoehtoa ei voi valita. Vahvistettuna on windoussin normaali käynnistys,joka käynnistyykin,mutta windous ei lataudu,jää vain musta ruutu... Voiko ulkoisella näppiksellä olla merkitystä kun kursori ei liiku mihinkään.olen kokeillut usealla eri usb näppiksellä! Koneen omansa näppis on hajalla,kuten jo kerroinkin Mikä voi olla vialla? hajosiko koneesta jotain kun väkisin sammutelin,vai liittykö ongelma jotenkin ulkoiseen näppikseen? ? kun kokeilin eri näppisillä niin en ole voinut asentaa asennus softaa kokeiltaville jutuille Sikäli paska homma että kone on esimieheni pojan kone....paskamainen alkaa miettiä että paljonko olen maksava jos omilla toimenpiteilläni olen koneen hajalle saanut...vaikka oli siis jo koneen omassa näppäimistössä vikaa tänne tullessa! Pitkä ja sekava tarina...toivottavasti joku jaksoi lukea ja ymmärsi ongelman Kiitos
Oliko se oma näppis (se hajalla oleva) PS/2-liitäntäinen? Katsos kun usbinäppiksellä ei välttämättä pääse "sikavietotilaan" (saati biokseen), kun silloin ei usbiajurit vielä ole latautuneet... Muu ei nyt auta, kun kokeilla toimivalla PS/2-näppiksellä. Markan asentaja tekee vähintään satasen vahingot.... T: Vesku
Katso onko biosissa (yritä päästä sinne ulkoisella näppiksellä) USB Legacy support -asetusta. Laita se päälle. Tuo asetus ottaa USB-näppiksen ohjauksen itselleen tapauksissa joissa käyttiksessa ei ole USB-näppiksen ajureita.
No onko nyt päivä pelastettu hattuilemalla? vois olla parempi jos pysyisit esim suomi24 "apua aloittelijoille" palstalla,jos voit ikätovereidesi seurassa laukoa lapsellisia kommentteja...
Itse kukin voi vetää herneensä nenään (omaan) ihan itse.... Niin vastataan, kuin kysytään... Päivä on muuten jo pelastettu! Muistaakseni jo v. 1995, vi milloin se "päänsärkypilleri" eli susiviitonen ilmestyi? T: Vesku