onkoha koti konsteja mite huoltaa näppäimistöä siten että näppäimet pehmenee ei oo mitenkään kankeita enää?
Se nyt paljon riippuu siitä mitä sinne on kaatunu, limsaa, kaljaa, sidukkaa, mehua...? vai onko vaan ajan kanssa menny vähän tahmaseksi. pöytäkoneen näppis on kohtuu helppo purkaa atomeiks ja putsata läpi kotasin, kunhan muistaa kuivata/kuivattaa kaikki osat huolella. On olemassa jotain puhdistusspray-systeemejä mutta itse olen aina käyttänyt elektroniikkaspraytä. Läppärin näppis onkin sitte ihan eri juttu, Suurin osa läppäreistä on suoraan sanottuna V:mäinen purkaa, ja itse en lähtis edes koko hommaan. Mutta jos on kyse läppäristä niin varmaan löytyy ohjeet ja/tai räjäytyskuva josta selviää miten homma toimii. kannattaa muistaa että läppärin sisällä olevat liittimet on joskus haurasta tekoa ja nopeasti saa hintavaa tuhoa aikaan jos ei varo mitä tekee.
nii pöytäkoneen näppäimistö kyseesä ja on muutaman vuoden ollu käytösä eli likaa ja muuta semmoista on jokaikisesä näppäimesä.nappien alta putsattu kaikki liat,siltikään ei oo pehmeät näppäimet pitänee kokeilla sitte tuota mainitsemaasi sprayta tai ostaa kokonaa uusi näppäimistö