Nätti kannettava kuvankäsittelyyn ja opiskeluihin

Discussion in 'Uutta tietokonetta ostamassa' started by meevis, Oct 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meevis

meevis Member

Trophy Points:
    11
    Pitäisi tässä pikkuhiljaa alkaa katselemaan kannettavaa tietokonetta tulevia opiskeluja varten (vaikka en vielä edes tarkkaan tiedä mitä menen opiskelemaan...) Nettisurffailun ja koulujuttujen lisäksi koneen tulisi pyörittää Photoshoppia jolla käsittelen valokuvia. En juurikaan pelaile tai (ainakaan tietääkseni) tee mitään joka kamalasti vaatisi tehoja koneelta.

Vaatimuksena nätti ulkomuoto (tämän vuoksi harkitsen Maccia...), mielellään hieman kestävämpi materiaali (ei muoviromuja) ja sopivan kannettava koko. Luulen että 15" alkaa olla maksimi, tiedossa kuitenkin on että tuota konetta täytyy vielä joskus kantaa päivittäin mukana. Ei kuitenkaan liian pieni, jotta noita kuvajuttuja näkee jotenkuten tehdä ilman erillistä näyttöä. Mattapintainen näyttö olisi tosi jees, sietäisi käyttää myös esim. ulkona, junassa jne. eikä olisi kiiltävä näyttö heijastelemassa.

Hintahaitaria on vaikea sanoa, kun olen kuitenkin harkinnut tuota 15" MacBook Protakin jolle tulisi hintaa yli 2000e. Mutta toki mitä halvempi, sen nopeammin saan rahat kasaan ja eroon tästä vanhasta pöytäkoneenromusta :D

(olisiko tämä pitänyt sittenkin olla kannettavien puolella? hyvä minä... :D)

Last edited: Oct 12, 2010
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page