Näytölle pop-uppeja

Discussion in 'Virukset ja haittaohjelmat' started by andy, Oct 23, 2007.

1. andy

andy Member

Trophy Points:
    11
    Tämän nimisiä ilmoituksia nousee alapalkista ja ilmestyy keskelle näyttöä:
    -PSW.x-Vir spyware
    -NetWorm-i.Virus@fp
    -Trojan-Spy.win32@cmx
    -Spyware.CyperLog-X
    Käynnistä-palkin ilmoitukset ovat ns. tavallisen Windows-ilmoituksen näköisiä keltaisia, pyöreä kulmaisia laatikoita joissa varoitetaan viruksista. Keskelle näyttöä ilmestyvät ovat "karkeamman" näköisiä yksinkertaisia ilmoituksia jostakin haittaohjelmasta/viasta.

En tiedä ovatko yhtä vai useampaa virusta/matoa, mutta ainakin osa noista on löytämäni perusteella samaa matoa eri nimillä. Lisäksi IE ei toimi, Mozilla toimii mutta hitaammin ja yleinen koneen käyttö on myös hidastunut. Muualta lukemani pohjalta epäilisin että ilmeisesti nämä uudet ystävät tuli samassa asennuksessa kun jouduin asentelemaan codeckeja uudestaan koneelle.

Ilmoitukset ei vaan suostu lähtemään millään. Vakiona virussuojana käytössä on Norton Antivirus, Zone Alarm-firewall, sekä matoja poistamassa Spy-Bot ja Ad-aware. Lisäksi näiden ohjeiden ja muualta saamieni avulla olen koittanut saada viruksia pois AVG antiviruksella ja AVG Anti-spywaren avulla, käytössä on ollut myös SmitFraudfix ja SDFix.

Alkaa vähitellen keinot loppumaan täältä päästä. Apuja tarvitaan.
    Aikaisemmin NetWorm-i.Virus@fp-matoa on puitu tässä keskustelussa, mutta noilla ohjeilla en itse ole ainakaan saanut ongelmaa poistumaan.

AVG tuntuu löytävän joka skannilla lisää tavaraa/vanhat uudestaan ja käyttäjästä riippuen erilaista, joten tuossa on vain yksi raportti.

HijackThis-ohjelmaa olen aikasemmin käyttänyt kanssa, mutta siihen ei uskalla mennä koskemaan tietämättä mitä putsaa joten en tämän kanssa ole vielä uskaltanut kokeilla suurempia.

Edit: Käynnistäessä käyttäjää näytölle tulee ilmoitus:
    "Virhe ladattaessa: C:\WINDOWS\system32\yimmftdm.dll
    Määritettyä osaa ei löydy"
    En tiedä onko AVG:n poistama osa.

Last edited: Nov 8, 2007
  2. ville78

ville78 Member

Trophy Points:
    11
    terve mulla oli sama herjaus mutta sain sen poistettua spybot nimisellä ohjelmalla

3. andy

andy Member

Trophy Points:
    11
    "sama herjaus", mikä tarkalleen noista vai kaikkia? Oon kyl koittanu ajaa spybottiakin mut ei oo auttanu :/

4. ville78

ville78 Member

Trophy Points:
    11
    -NetWorm-i.Virus@fp
    -Trojan-Spy.win32@cmx

Share This Page