Näytön ajurit / resoluutio

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Erkkimon, Jan 31, 2005.

  1. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Jatkuu aiheesta http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/152399
    Nyt SuSE on asennettu, joten päätin avata uuden threadin.

    Minulla on läppäri ja näytönohjain on S3 Graphics ProSavageDDR ja näyttö on Digital Flat Panel (1024*768).

    Aluksi resoluutio oli 600*800. Näyttö näkyi vasemmassa yläkulmassa ja alalaita sekä oikea laita olivat mustia. Kaikki muu meni hyvin, paitsi että asennuksen jälkeen SuSE ilmoitti minulle, että se ei tunnista näytön kokoa. Se pyysi minua määrittämään koon manuaalisesti. Laitoin mitat milleinä. Kuitenkin näköalue oli vieläkin vain vasemmassa yläkulmassa oleva pläntti. Kuitenkin käynnistä -valikko oli siirtyynyt näyttöni alaosaan, mutta en vain voi nähdä sitä. Arpomalla pääsen avaamaan selaimen yms.

    En edes pysty vaihtamaan asetuksia, sillä en näe koko ikkunaa enkä nappuloita, mitä ikkunan alaosassa on.

    En voi valita 1024*768 resoluutiota. Se ei ole valittavissa. SuSE on myös päättänyt, että näyttöni on jokin VESA 800*600.

    Voinko nollata resoluution jotenkin?Vaikka siihen, mikä se oli asennuksen jälkeen? Parematkin ratkaisut kelpaavat. :) Edes niin, että näkisin valikot. -Se helpottaisi asetusten kokeilua valtavasti.

    Tuosta edellisestä threadista voittekin lukea, miten minulle viimeksi kävi, kun kokeilin eri resoluutioita. Apuvah!

     
  2. juppe22

    juppe22 Active member

    Joined:
    May 27, 2002
    Messages:
    2,660
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Täältä (http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/123651) löytyy vähän ohjetta, kuinka voit muokata xorg:n tai XFree:n conffia, että saat noi resoluutiot toimimaan...
    Googlellahan löytyy ohjeita ihan loputon määrä tohon samaan hommaan...
     
  3. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Joined:
    Jan 26, 2005
    Messages:
    1,164
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Kyllä nyt elämä hymyilee! :) Toimii. Kiitos ohjeesta. Sain sieltä apua ja Googlen kautta erästä foorumia lukemalla.
     

Share This Page