Näytön ja koneen välisen signaalin katoaminen

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Martti_s, Oct 21, 2004.

1. Martti_s

Martti_s Member

Trophy Points:
    11
    Missä mahtaa olla vika kun näyttöön ei tule kuvaa yön jälkeen. Minkään napin painaminen ei auta, ainoastaan resetointi koneen omasta nappulasta auttaa. Tätä tapahtuu nykyään noin 2-3krt viikossa.

Näytön ohjaimena on Club 3D Radeon 9600 PRO. Näytössä ei ole vikaa, koska ongelma toistuu vaikka näyttöä vaihtaa.

Aika kiusallinen ongelma, jos on jäänyt esim. töitä kesken ja työpöytä täynnä avoimia ohjelmia.

2. TedRaikas

TedRaikas Member

Trophy Points:
    16
    Minulla on ollut joskus tota samaa ongelmaa. En oikein tiedä mistä on kyse, mutta olin huomaavinani että tuo tapahtuu jos näytön ollessa pimeänä joku ohjelma lähtee käyntiin, esim virus skanneri? En kyllä tosiaankaan tiedä onko sillä merkitystä. Tuntui vain tapahtuvan usein niin. =)

Toinen mahdollinen asia mitä mietin, on se että jos asetuksissa on niin että kone sammuttaa kiintolevyt jonkun tietyn ajan jälkeen tai jotain.

Olisi kyllä mukava itsekin saada tietää mistä tuo ilmiö johtuu.

3. kkuula

kkuula Regular member

Trophy Points:
    26
    ongelma voisi olla juur tuo virransäästö joka menee päälle ja ei toimi oikein..

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Tuota virransäästöä voit muuttaa, kun klikkaat hiiren oikeella työpöytää -> properties -> screen saver-välilehti -> power-nappi (xp)

5. Martti_s

Martti_s Member

Trophy Points:
    11
    Jep, ajattelin itse myös tuota virransäästöä. Äskenkin oli kone muutaman tunnin käyttämättä ja sama juttu. No nyt säädin nuo virransäästön kokonaan pois(näyttö,kiintolevyt) niin pitää tarkkailla haihtuiko ongelma.

Share This Page