Pari päivää sitten tuli tilaamani osat Jimmsiltä. Olen saanut kaikki sovitettua koteloon mutta näyttöön ei tule kuvaa. Näyttö toimii kuitenki kun liitän sen kannettavaan, joten arvelen vian piilevän näytönohjaimessa (Asus HD 6950 DirectCU II 2gb). Ensimmäistä kertaa kokosin tietokoneen itse, niin olisihan mahdollista että sielä on piuhoja väärissä koloissa tai unohtunut jotain. Näytön ohjaimen mukana tuli jokin "Cross Fire" piuha, jokin toinen piuha ja abapteri. En osannut laittaa niitä mihinkään joten jätin ne sinne laatikon pohjalle. Virtalähteestä lähtevistä piuhoista jäi myös muutamia käyttämättä. Kaikki mahdolliset tuulettimet kuitenki pyörivät, jopa molemmat näytön ohjaimen tuulettimet, kiintolevy tuntuu myös hurisevan ja optinen asema aukeaa nappia painamalla. Käyttöjäjestelmä: (Microsoft) Windows 7 Home Premium 64-bit FI DVD, OEM Näytönohjain: (Asus) AMD Radeon HD 6950 DirectCU II, 2GB, 2xDVI/4xDP Näyttö: (LG) 23" E2380VX-PN, 1920x1080, 5ms, 5M:1, VGA/DVI/HDMI Emolevy: (Asus) M5A87, AM3+, AMD 870, DDR3, Core Unlocker, ATX Optinen asema: (Optiarc) Sony NEC Optiarc DVD-polttaja, SATA, 24x, musta Kotelo: (Antec) ATX-kotelo, Three Hundred Ultimate Gamer Case kiintolevy: (Samsung) 1TB SpinPoint F3 3.5", SATAII, 32MB, 7200RPM Muisti: (Kingston) 4GB, DDR3 1333MHz, CL9 Virtalähde: (XFX) 550W Core Edition ATX-virtalähde, 80+ Bronze Prosessori: (AMD) Phenom II X4 955BE Rev. C3, AM2+/AM3, 3.2GHz, 8MB, BOX Onko aivan sama asettaako emolevyyn hd audion vai AC'97? Emon käyttöoppaassa kerrotaan että emolevy tukee kumpaakin. Tällä hetkellä Emolevyssä on tuo HD Audio kiinni. Voisiko myös se asiaan vaikuttaa se, että yhdistääkö koneen ja näytön HDMI-liittimellä vai DVI-liittimellä. Toivottavasti ymmärsitte huoleni. Otan vastaan kaikenlaisia kommentteja. Kiitos jo etukäteen. Edit: Selvitetty!
Tarkista ensiksi, että näyttiksen molemmat lisävirtaliittimet ovat kiinni. Sillä, mihin liittimeen laitat näytön kiinni, ei pitäisi olla väliä. HD audio/AC'97 ei myöskään liity yhtään näyttikseen.
Lisävirta liittimet ovat kiinni, jos ne ovat ne PCI-E johdot. Nyt mä olen miettinyt että missä vaiheessa tuo käyttis täytyy pistää koneeseen. Buuttasin tuon koneen eilen puolivahingossa ja näyttöön tuli tekstiä. Eli täytyykö minun vain pistää käyttöjärjestelmän asennus cd sisään ja buutata?
Nyt toimii! Kuva näkyy ja kaikki pelittää. jotain jäi vain huomaamatta ohjeista, joten en tajunnut laittää cd:tä tässä vaiheessa sisään Kiitoksia kuitenkin!