Joo, eli mulla oli Vista ennen tässä koneessa ja olin suunnitellut jo kauan päivitystä Windows 7:n. Viimisinä päivinä kun mulla oli Vista näyttö rupes sammuilemaan oudosti, mutta kone jäi päälle. Ajattelin että pikkuveli on jotai sählännyt tällä, ja hommannu jonkun viruksen, siinä syy näytön sammumiselle. No asensin Windows 7 ja tyhjensin koko koneen. Nyt on kone tyhjä, mutta silti välillä jos esim. menen youtubeen, näyttö sammuu. Mietein että vika näytönohjaimessa (NVIDIA GeForce 8600GS)? Kone ja näyttö molemmat pari vuotta vanhoja.
Itselläni oli samaa vikaa saman näyttiksen kanssa: Pelatessa (=työpöytäkäyttöä raskaammassa käytössä) näyttö pimeni aina jossain vaiheessa. Furmarkia kokeillessa huomasin, että näyttis ei selvästikään kestänyt enää rasitusta, vaikka lämmöt pysyivätkin kohtuullisina. Hetken Furmarkia pyöritettyäni näyttö pimeni, ja kun ohjelman välilyönnillä pysäytti, niin kuva palasi hetken kuluttua, ilmeisesti näyttiksen jäähdyttyä. Sen tarkempaa syytä en ole koskaan selvittänyt, koska samaan aikaan ostin uuden näytönohjaimen ja virtalähteen, jolloin vika katosi. Jossain määrin mahdollista siis, että myös virtalähteessä olisi ollut vikaa.
Eli mitä siis ehdottaisit? ATK-liikkeestä kävin kysymässä, ja veikkasivat näytönohjainta, mutta ajattelin kuitenkin kysyä täältäkin... BlueScreeniäkin pomppii aika lahjakkaasti näytölle, jonka jälkeen kone on uudelleenkäynnistettävä. Uusi näytönohjain hommattava, vai ? Joo ja nyt huomasin että kun laitan ulkosen kovalevyn kiinni, ja yritän tarkastaa sieltä tiedostoja virusten varalta, ei mene kun hetki ja näyttö sammuu tai BlueScreen. Joku mättää nyt ja pahasti.
Onko emossa integroitua näyttistä? Sillä voisi koittaa myös. Ulkoisen kovalevyn tarkistus ei kuormita näytönohjainta, joten se oire viittaa muualle. Oletko komponenttien lämpöjä katsellut? Entä tuleeko bluescreeniin mitään virheilmoitusta?
En tiedä onko integroitu. Komponenttien lämpöjäkään en ole vielä tutkinut. Ulkoisen kovalevyn kanssa tämmöinen: http://www.registryresource.com/images/blue-screen-of-death1.jpg ja Technical informationissa oli muuten sama paitsi jotain tyyliä ***usb.sys - ..... Komponenttien lämmöistä, mikä semmonen normaali lämpötila on?
Riippuu osasta. Nopeemmin käy, kun otat screenshotin vaikka HWmonitor-ohjelmasta ja laitat tänne. Kerro myös koneesi komponentit.
Emmä tiedä mitään komponenteista, enkä siitä mitä tuolla sisällä on. Kuva on tässä: http://s291.photobucket.com/albums/ll289/werkka/lol/?action=view¤t=joooo.jpg Joo'o, nyt ei lähde enää ees käyntiin. Vikasietotilassa ollaan......
Lämmöt ovat ihan ok. Komponenttien puolesta näyttää samalta Fujitsun pakettikoneelta, joka mulla on/oli. Tiedä sitten onko tyyppivika vai mikä tuossa näyttiksessä. Olisiko kellään tutullasi mahdollisesti näytönohjainta lainattavissa? Jos toimivalla näyttiksellä koko paketti toimii, on syyllinen selvinnyt.