näytön sammutus ja avaus

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by AlexisW, May 20, 2017.

  1. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Eräs tuttu neuvoi painamaan näppäintä, jossa on kuun kuva. Että sammuttaa näytön. No sammutin mä. Vaan kun pitäisi taas avata on ollut hankaluuksia saada nopsaan näyttö päälle. Mistä pitää klikata? Oon sohaillut vaan hiirellä sinne sun tänne.
     
  2. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,223
    Likes Received:
    1,213
    Trophy Points:
    243
    Tuo kuunkuva taitaa olla lepotila. Siitä pois voi tulla vaikka käynnistysnapilla jos jonkun näppäimen painalluksella ei pääse.
     
  3. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Vaan kun olen niin tyhmä, että en edes tiedä mikä se käynnistysnappi on tai tiedän ehkä eri nimellä.
     
  4. tarantella

    tarantella Senior member

    Joined:
    Oct 20, 2012
    Messages:
    6,223
    Likes Received:
    1,213
    Trophy Points:
    243
    Oho, et tiedä mikä on käynnistynappi. Mistä laitat koneen päälle, todennäköisesti kai käynnistysnapista.

    Jos joissakin f-näppäimessä on ruudun kuva, paina fn-nappia ja sitä samaan aikaan, niin ruutu pimenee.
     
  5. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    En näe mitään järkeä sammuttaa näyttö ja avata käynnistysnäppäimestä. En aio kumarrella pöydän alle. Mun puolesta olkoon näyttö vaikka auki jos ei helpompaa konstia ole keksitty. En löydä ruudun kuvaakaan. On crt vieressä joku neliö jossa viivoja. On windowsin kuva alt vieressä.
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,155
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Mitäs jos hiirellä sohailun sijaan koittaisit herättää koneen painamalla pelkästään Fn-näppäintä?

    Jos ei auta, niin sitten täytyy turvautua ohjekirjaan, sillä eri valmistajilla on nuo F-painikkeiden toiminnot erilaisia.
     
  7. AlexisW

    AlexisW Regular member

    Joined:
    Jun 30, 2004
    Messages:
    657
    Likes Received:
    6
    Trophy Points:
    28
    Nykyaikana ohjekirjoja ei ole. Pitää kattoo verkosta. Ei mulla oo fn.En ainakaan löydä. Olisiko joku näppäin sitten sellainen että sama toiminto? f9? En ala nyt tutkimaan asiaa. Huomenna.
     

Share This Page