Tervehdys itse kullekin! Vaihdoin joulukuun aikana Nvidian Gts 250 -> Gtx 560 Ti:in. Nyt on kuitenkin alkanut ilmetä vilkkumista/välkkymistä, joka toistuu n. 30-45 sekunnin välittäin, riippuen hiukan ohjelmasta, jota käyttää. Olen kokeillut viritystaajuuksien vaihtamista ja resoluution muuttamista. Mutta sekään ei auta tilannetta. Onko kyseessä liian tehokkaasta näytönohjaimesta ja pitääkö vaihtaa virtalähdettä, kun se on minulla 500 W? (Muita ongelmia ole ilmennyt) Vai olisiko siinä syynä LCD näytön liitäntä (HDMI->VGA, näyttiksen mukana tullut adapteri käytössä)? Kone: i5 core-650 (Suoritin) Antler PC397 500W (Virtalähde) Asus P7H55 Intel H55 (Emolevy) Asus Gtx 560 Ti DirectCU II Top (Näyttis) 8 Gt Ram-muistia
Ja virtalähde vaihtoon vaikka ei siitä johtuisikaan. Voi mennä muuten kalliit osat kiinapskaelkopowerin mukana.
Itsellä on Corsairin CX sarjan lähde ja hieman samanlaista ongelmaa ollut, ainakin pelatessa tuli virheitä joten luulen ettei näytönohain saa tarpeeksi (tasaista) virtaa tms. Tilasin juuri jimm's storesta XFX:n 650W mallin (toivotaan että se ratkaisee ongelmat) joten suosittelen samanlaista operaatiota.
Sulla on uusi hieno näyttis ja joudut yhdistämään sen VGA-näyttöön. En kyllä yhdistäisi sitä HDMI-kaapelilla vaan ottaisin lähdönkin VGA:na, jos siitä kortista vielä sellainen löytyy. Ei se vilkunta varmaan tuosta kaapelista kuitenkaan johdu. Näytöllä on todennäköisesti ikää, joten se yksinkertaisesti saattaa vedellä viimeisiään. Oletan että sulla on uusimmat ajurit ladattuina näyttikseen, liitännät ja kortin asennus tarkistettu pariin otteeseen, BIOS:ista katsottu, että näytönohjaimelle on valittu asetus PCI-e jne. Virkistystaajuuksia olitkin tsekkaillut. Oletko ruvennut pitämään kännykkää näytön vieressä hiljattain? Se voi johtua siitäkin. Kokeile näytön omaa vianetsintää. Jos sulla on mahdollisuutta kokeilla koneessa toista näyttöä, niin tee se tai kokeile, toimiiko näyttösi talon toisessa tietokoneessa. Kun olet noin hyvän kortin hankkinut, niin tiedän, että kutittaa jo lähteä uutta näyttöä hakemaan, joten suosittelen jotain hyvää isoa IPS-näyttöä (Dell, HP, Fujitsu, Asus))