Avasin tossa ihan normaalisti koneen ja huomasin että näytön virkistystaajuus oli 60hz (norm 75hz) yritin laittaa sen takaisin 75hz mutta ei onnistunut. olen kokeillut eri ajureita ja refreshlockia mutta ei ole auttanut. mistä tätä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? näyttö : fujitsu siemens scaleo c772 ja näyttis 9600se.
fujitsu siemens scaleo c772 (crt) raso on: 1024 x 768 <-- tuolla resolal ollut ennen 75hz. mutta nyt en saa millään resolla nostettua tuota Vtaajuutta. Vaikka koitan 800x600 resolla millä saisin 100hz niin silläkään en voi. Enkä pysty piilottamaan näytölle sopimattomia tiloja.
Mikäs reso sulla on käytössä? Asensitko myös näytön ajurit? 1024 x 768 - 85 Hz ja ilmeisesti 1152x864 resolla 75Hz..
näin pitäisi olla.. tai ainakin näyttö väittää niin.. mutta en ole koskaan saanut 1024 x 768 resolla kuin 75hz. sen kestän mutta.. ei tota 60hz voi käyttää kun ottaa sen verta jo silmiin. voisiko joku komponentti olla rikki vai mistähän kiikastaa ://
Powerstripillä vois yrittää pakottaa virkistystaajuuksia, mutta kannttaa tehdä tää vaan, jos tiedät, että sun näytönohjain ja näyttö tukee asettamiasi taajuuksia.
näytön ajureita minulla ei ole ja netistä niitä ei ole löytynyt.. tuskin tähän näyttöön edes sellaisia saa
Itse näytölle et ajureita tarvitse, mutta näytönohjaimen ajurit on hyvä hakea. Hae uusimmat ATI:n sivulta: http://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=27 Poista kaikki vanhat ajurit/ohjelmistot jotka liittyvät ATI:in ennen uusien ajurien asennusta.
Olen koittanut monia ajureita.. myös uusimpia. Poistanut vanhat enne uusien asentamista tietenkin mutta silti sama vika esiintyy
Nii mut jos näytölle on laitettu väärät ajurit, ni windows ei anna säätää virkistystaajuutta välttämättä.
Kannattaa tarkistaa että näytön johto on hyvin kiinni. Tämän jälkeen kannattaa kokeilla poistaa näyttö laitehallinnan kautta ja käynnistää kone uudelleen.