Eli tietokone antaa usean kerran päivässä ilmoituksen "näytönohain lakkasi vastaamasta ja palautui". Kone on alle vuosi sitten ostettu Hp G62. Suoritin AMD Athol(tm) II P340 Dual-Core Processor 2.20 GHz Asennettu muisti 4,00 Gt Järjestelmälaji 64- bittinen windows 7 home premium Näyttösovittimet ATI Mobility Radeon HD 4200 Series ATI Mobility Radeon HD 5470 Olen ollut jo yhteydessä Hp tukeen, koska takuu on voimassa. Sain ensimmäisen kerran seuraavanlaiset ohjeet ongelman ratkaisuun: "Hei Antti, Kiitos yhteyden ottamisesta HP asiakastukeen. Kyselysi perusteella lähetämme oheiset tiedot, jotka toivottavasti antavat vastauksen kysymykseesi. Kun BIOS-päivitys on tehty, ladatkaa sen jälkeen näytönohjaimen ajurit samasta paikasta, mistä BIOS-päivitys löytyi. Sen jälkeen Java- ja Flash Player-päivitys. Java-päivitys löytyy osoitteesta: http://java.com/en/ Heti etusivulta löytyy punainen latauspainike, kun painatte sitä, aukeaa uusi sivu, jossa on samanlainen latauspainike. Flash-player löytyy osoitteesta: http://www.adobe.com/ Etusivulta oikealta löytyy kohta "Downloads", valitkaa siitä Adobe Flash Player. Seuraavalta sivulta löytyy kohta "Do you have a different operating system or browser?", klikatkaa siitä, ja ensimmäisestä valikosta valitkaa käyttöjärjestelmänne, ja toisesta internet-selain, mitä käytätte. Sen jälkeen painakaa "Download now"-painiketta. Kun tarvittavat päivitykset on tehyt, testailkaa konetta normaali käytössä, ilmeneekö ongelma vielä, ja olkaa sitten meihin yhteydessä, joko vastaamalla tähän sähköpostiin, tai soittamalla tukinumeroomme. Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen. Ystävällisin terveisin Henna" Ei ollut apua kyseisistä päivityksistä ja seuraavaksi tuli seuraava viesti: "Hei Antti, Kiitos yhteyden ottamisesta HP asiakastukeen. Kyselysi perusteella lähetämme oheiset tiedot, jotka toivottavasti antavat vastauksen kysymykseesi. Jos päivitykset eivät ole auttaneet, olisi seuraava vaihe järjestelmänpalautus. Tässä ohjeet siihen: 1) Ota koneelta kaikki varmuuskopiot haluamistasi tärkeämmistä tiedoista kuten kuvat, videot, musiikit, työ/koulu jutut, sähköpostit, suosikit ja niin edelleen. 2) Irroita kaikki lisälaitteet koneesta, kuten internet kaapeli, mokkula, printerit, ulkoiset kovalevyt yms USB laitteet ja sammuta tietokone. 3) Käynnistä tietokone ja heti virtojen päälle tultua rupea näpyttelemään F11 nappulaa (ei pidetä pohjassa vaan näpytellään) niin kauan että ruudulle tulee teksti: "Windows is loading files". Tämän jälkeen ei tarvitse enään näpytellä vaan odotellaan vain hetki 4) Recovery Manager / Palautuksen Hallinta ohjelma käynnistyy. Täältä pitäisi löytyä kolme eri kohtaa, joista ensimmäinen on "Tarvitsen heti apua" Tämän kohdan alta pitäisi löytyä kolme vaihtoehtoa, joista valitaan "Järjestelmän Palautus" 5) Seuraavaksi tulee kysymys haluatko palauttaa koneen ottaen varmuuskopiot vai ilman varmuuskopioita. Mielummin otetaan varmuuskopiot Windowsin puolelta ennen asennuksentekemistä, joten valittaisiin tähän Ilman tiedostojen varmuuskopiointia. 6) Ohjelma varmistaa vielä, että kaikki lisälaitteet on poistettu koneesta 7) Palautus alkaa ja tämän jälkeen kaikki etenee automaattisesti siihen asti, että tietokone käynnistyy uudelleen Windowsin puolelle jossa tulee vielä antaa aloitustietoja, kuten kellonaika, päivämäärä jne. Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen. Ystävällisin terveisin Henna HP:n asiakastuki" Eipä auttanut järjestelmän palautuskaan ja ilmoitin siittä Hp asiakaspalveluun, mutta en ole ssanut vielä vastausta. Eli olisiko jollain tietoja mistä ongelma mahdollisesti johtuu?
Joko kokeilit tuotakin: http://bizsupport1.austin.hp.com/bi...=4156509&prodTypeId=321957&objectID=c02789377 Jos ei auttanut, niin eiköhän ala olla aika kysellä takuun perään. Edit: Kyseessä saattaakin olla Windowsin bugi. Nvidian foorumilla kerrotaan, että sama ongelma vaivaa niin Nvidiaa kuin ATIakin, ja syynä on Windowsin Timeout Detection and Recovery (TDR) -palvelu. http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=100800
Ei oikeen tuo lontoo taitu, jos joku hiukan auttais? Takuuseen kait kone sitten menee, jos eivät enää mitään keksi tuolta mitä tehdä. Ei tosin kiinnostais olla viikkoja ilman konetta, jonka korjaus ottaa niin siksi yrittäny saada toimimaan. Osaako pertti sanoa mitään ongelmasta, jonka kirjoitin tuonne laajakaista puolelle?
No tuo ensimmäisen linkin ohje on niin lyhyt, että voin koittaa kääntää. Poista Power Play ATI CCC:ssä (Catalyst Control Centeríssä) Tämä tehdään suorittamalla seuraavat toimenpiteet 1.Yhdistä virtalähde läppäriin 2.Ilmestyy viesti, joka kehottaa käyttäjää vaihtamaam ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphics videokorttiin (Suuren suorituskyvyn näytönohjain) 3.Poista "Power Play"- ominaisuuden valinta ATI CCC ohjauspaneelissa
Läppäri on kyllä aina latauksessa, kun käytän ja vikailmoitus tulee. Kuinka se vaikuttaa kuvaan, jos käytössä tuo "tehoton" tila?
En yhtään tiedä, mitä se vaikuttaa. Hain vain ratkaisua ongelmaasi ja tuo oli Amerikan HP:n tarjoama.