Näytönohain lakkasi vastaamasta ja palautui, windows uudelleen asennettu...

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Apexi_90, Apr 19, 2012.

  1. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2007
    Messages:
    200
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Eli tietokone antaa usean kerran päivässä ilmoituksen "näytönohain lakkasi vastaamasta ja palautui".

    Kone on alle vuosi sitten ostettu Hp G62.

    Suoritin AMD Athol(tm) II P340 Dual-Core Processor 2.20 GHz

    Asennettu muisti 4,00 Gt

    Järjestelmälaji 64- bittinen windows 7 home premium

    Näyttösovittimet ATI Mobility Radeon HD 4200 Series
    ATI Mobility Radeon HD 5470
    Olen ollut jo yhteydessä Hp tukeen, koska takuu on voimassa. Sain ensimmäisen kerran seuraavanlaiset ohjeet ongelman ratkaisuun:

    "Hei Antti,

    Kiitos yhteyden ottamisesta HP asiakastukeen.

    Kyselysi perusteella lähetämme oheiset tiedot, jotka toivottavasti antavat vastauksen kysymykseesi.

    Kun BIOS-päivitys on tehty, ladatkaa sen jälkeen näytönohjaimen ajurit samasta paikasta, mistä BIOS-päivitys löytyi.

    Sen jälkeen Java- ja Flash Player-päivitys.

    Java-päivitys löytyy osoitteesta:

    http://java.com/en/

    Heti etusivulta löytyy punainen latauspainike, kun painatte sitä, aukeaa uusi sivu, jossa on samanlainen latauspainike.

    Flash-player löytyy osoitteesta:

    http://www.adobe.com/

    Etusivulta oikealta löytyy kohta "Downloads", valitkaa siitä Adobe Flash Player. Seuraavalta sivulta löytyy kohta "Do you have a different operating system or browser?", klikatkaa siitä, ja ensimmäisestä valikosta valitkaa käyttöjärjestelmänne, ja toisesta internet-selain, mitä käytätte.
    Sen jälkeen painakaa "Download now"-painiketta.

    Kun tarvittavat päivitykset on tehyt, testailkaa konetta normaali käytössä, ilmeneekö ongelma vielä, ja olkaa sitten meihin yhteydessä, joko vastaamalla tähän sähköpostiin, tai soittamalla tukinumeroomme.

    Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen.

    Ystävällisin terveisin

    Henna"


    Ei ollut apua kyseisistä päivityksistä ja seuraavaksi tuli seuraava viesti:

    "Hei Antti,

    Kiitos yhteyden ottamisesta HP asiakastukeen.

    Kyselysi perusteella lähetämme oheiset tiedot, jotka toivottavasti antavat vastauksen kysymykseesi.

    Jos päivitykset eivät ole auttaneet, olisi seuraava vaihe järjestelmänpalautus.
    Tässä ohjeet siihen:

    1) Ota koneelta kaikki varmuuskopiot haluamistasi
    tärkeämmistä tiedoista kuten kuvat, videot, musiikit,
    työ/koulu jutut, sähköpostit, suosikit ja niin edelleen.

    2) Irroita kaikki lisälaitteet koneesta, kuten
    internet kaapeli, mokkula, printerit, ulkoiset
    kovalevyt yms USB laitteet ja sammuta tietokone.

    3) Käynnistä tietokone ja heti virtojen päälle
    tultua rupea näpyttelemään F11 nappulaa (ei pidetä
    pohjassa vaan näpytellään) niin kauan että ruudulle
    tulee teksti: "Windows is loading files". Tämän jälkeen
    ei tarvitse enään näpytellä vaan odotellaan vain hetki

    4) Recovery Manager / Palautuksen Hallinta ohjelma
    käynnistyy. Täältä pitäisi löytyä kolme eri kohtaa,
    joista ensimmäinen on "Tarvitsen heti apua" Tämän
    kohdan alta pitäisi löytyä kolme vaihtoehtoa, joista
    valitaan "Järjestelmän Palautus"

    5) Seuraavaksi tulee kysymys haluatko palauttaa koneen
    ottaen varmuuskopiot vai ilman varmuuskopioita.
    Mielummin otetaan varmuuskopiot Windowsin puolelta
    ennen asennuksentekemistä, joten valittaisiin tähän
    Ilman tiedostojen varmuuskopiointia.

    6) Ohjelma varmistaa vielä, että kaikki lisälaitteet
    on poistettu koneesta

    7) Palautus alkaa ja tämän jälkeen kaikki etenee
    automaattisesti siihen asti, että tietokone käynnistyy
    uudelleen Windowsin puolelle jossa tulee vielä antaa
    aloitustietoja, kuten kellonaika, päivämäärä jne.

    Mikäli ohjeemme ei jostain syystä auttanut tai teillä on kysyttävää, olet tervetullut ottamaan meihin yhteyttä uudelleen.

    Ystävällisin terveisin

    Henna
    HP:n asiakastuki"

    Eipä auttanut järjestelmän palautuskaan ja ilmoitin siittä Hp asiakaspalveluun, mutta en ole ssanut vielä vastausta.

    Eli olisiko jollain tietoja mistä ongelma mahdollisesti johtuu?
     
    Last edited: Apr 19, 2012
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,179
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    Last edited: Apr 19, 2012
  3. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2007
    Messages:
    200
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ei oikeen tuo lontoo taitu, jos joku hiukan auttais?

    Takuuseen kait kone sitten menee, jos eivät enää mitään keksi tuolta mitä tehdä. Ei tosin kiinnostais olla viikkoja ilman konetta, jonka korjaus ottaa niin siksi yrittäny saada toimimaan.

    Osaako pertti sanoa mitään ongelmasta, jonka kirjoitin tuonne laajakaista puolelle?
     
  4. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,179
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    No tuo ensimmäisen linkin ohje on niin lyhyt, että voin koittaa kääntää.

    Poista Power Play ATI CCC:ssä (Catalyst Control Centeríssä)

    Tämä tehdään suorittamalla seuraavat toimenpiteet
    1.Yhdistä virtalähde läppäriin
    2.Ilmestyy viesti, joka kehottaa käyttäjää vaihtamaam ATI Mobility Radeon HD 5470 Graphics videokorttiin (Suuren suorituskyvyn näytönohjain)
    3.Poista "Power Play"- ominaisuuden valinta ATI CCC ohjauspaneelissa
     
  5. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2007
    Messages:
    200
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Läppäri on kyllä aina latauksessa, kun käytän ja vikailmoitus tulee. Kuinka se vaikuttaa kuvaan, jos käytössä tuo "tehoton" tila?
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,179
    Likes Received:
    1,225
    Trophy Points:
    243
    En yhtään tiedä, mitä se vaikuttaa. Hain vain ratkaisua ongelmaasi ja tuo oli Amerikan HP:n tarjoama.
     
  7. Apexi_90

    Apexi_90 Regular member

    Joined:
    Mar 19, 2007
    Messages:
    200
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Ok. Pistin toisen meilin Hp:n suuntaan. Katsotaan mitä saan vastaukseski.
     

Share This Page