Eli semmosta kyselisin kun tässä lähiaikoina on ilmennyt semmoista ongelmaa pelissä: Gta iv. Elikkä pystyn pelaan peliä noin 1-2 tuntia ja yhtäkkiä peli jäätyy (eli tilttaa) ja äänet tilttaa (kuuluu vain trrrrrrrrrrttrrrrrtrrr) ja kuva jää paikoilleen eikä kone vastaa enään mihinkään (ei edes ctrl+alt+delete) sitten pitää vain käynnistää kone uudelleen ja sitten kone toimii normaalisti... Lämmöt olen testannu Näytönohjain on rasituksessa noin 80-90c ja näyttishän on XFX Ati Radeon HD 5750.. ostettu noin 2 viikkoa sitten. Tässä nyt koneeni specsit : Prussu: Amd Athlon x2 fx-62 2.8ghz. Näytönohjain :XFX Ati Radeon HD 5750 (1gb), muistia on 3gb ddr (testattu memtestillä ja pc- checkillä) virtalähde 500w.Modecom. prossun lämpötilat idlenä 33c rasituksessa 42c. emolevy abit an52. Sitten vielä yksi asia. Tossa 2 kuukautta sitten kun yritin irroittaa prossun jäähyn (saksilla ) niin tökkäsin saksien kärjellä vanigossa semmotteen varmaan vastuksen irti emosta, kone käyntiin hyvin toimi... nyt koneessani on windows xp, koska windows 7 se antoi melkein koko ajan bluescreeniä. windows 7 pelatessa sain gta iv:ssä tämmötteen tiedosto nimen (jossa olisi ehkä vika) : atikmdag.sys.. Elikkä Kumpi olisi mahdollisesti rikki... Emolevy vai näyttis.. missä voisi olla vika? kiitos avustanne!!!!
Tuo atikmdag.sys viittais siihen että näyttiksen ajurit feilaa. Itellekkin kävi niin kun ensimmäistä kertaa HD5770:lla aukaisin GTA IV:n, laittelin grafiikka-asetukset, painoin apply -> bluescreen, jossa oli maininta tuosta atikmdag.sys-tiedostosta. Tuon jälkeen ei oo tosin tullu enää.
Hei, mulla itse asiassa on vähän samaa ongelmaa, juuri rakensin uuden koneen ja monien mutkien kautta kone nyt toimii kyllä hienosti, lukuun ottamatta juurikin kuvailemaasi kaatuilua silloin tällöin. Tosin eilen illalla COD MW2:sen taas kaataessa koneen, suivaannuin ja surffailin ongelmaa aikani netissä, kunnes päädyin asuksen sivuille (emolevyni näkyy sigussa) ja löysin uuden biosin, jonka tiedoissa luki että "parantaa järjestelmän vakautta". Kun tuon sitten flashasin emolle niin ei ainakaan toistaiseksi ole tullut tuota kaatuilua.