Näytönohjaimen ajurit/directx-kiihdytys

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Baerjuden, Jun 13, 2012.

1. Baerjuden

Baerjuden Member

Trophy Points:
    11
    Nyt olisi kyseessä pitkään vaivannut ja kiusallinen ongelma. Eli joka kerta kun käynnistän tietokoneen, minun tulisi asentaa näytönohjaimen ajurit uudelleen, jotta pystyisin esimerkiksi katsomaan elokuvia, pelaamaan pelejä tai tekemään mitään, missä on kyse grafiikasta. Mistä tämä voi johtua? DirectX-diagnostiikkatyökalu (dxdiag) ilmoittaa aina tällöin, että DirectX-kiihdytykset eivät ole käytettävissä. DirectX:än olen asentanut useaan kertaan uudelleen ja useita eri versioita. Ongelma on tähän asti siis korjaantunut aina asentamalla ajurit uudelleen, mutta tätä tosiaan onnea kestää tosiaan vain siihen asti, kunnes kone käynnistetään uudelleen. Näytöohjaimena ASUS GTX 570, ja uusimmat ajurit kyllä löytyy. Olen koittanut niitäkin asennella oletuskansion lisäksi muihin sijainteihin, ja olen myös ennen asennusta poistanut vanhat ajurit. Mikä avuksi?

2. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
  3. Baerjuden

Baerjuden Member

Trophy Points:
    11
    Olen poistanut ajurit manuaalisti ohjauspaneelista, sekä käyttänyt ajurisoftan valintaa "puhdas asennus", jolloin softa itse poistaa kaiken edellisen. Kokeilen kuitenkin tätäkin tapaa vielä.

4. Baerjuden

Baerjuden Member

Trophy Points:
    11
    Jaaha, vihdoinkin löytyi syyllinen tähän ongelmaan. Näytönohjaimen mukana tulevalta asennuslevykkeeltä löytyi apuohjelma nimeltään ASUS Gamer OSD, joka löi koko ajan kapuloita rattaisiin. Ratkaisuna oli simppelisti kyseisen ohjelman poisto.

Share This Page