Näytönohjaimen Biosin modaus

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by El_ias, Jul 27, 2010.

1. El_ias

El_ias Guest

Terves,

Omistan asuksen valmistaman eah3850x2 näytönohjaimen, jota tekisi mieli kellotella vielä vähän lisää (vakio 669/828, atm 750/900). Luulen että pitäisi saada jännitettä nostettua vakauden saavuttamiseksi suuremmilla kelloilla, mutta ohjelmallisesti se ei onnistu (kokeiltu mm msi afterburner) enkä fyysisiä volttimodeja mielellään rupea itse tekemään.

Nytpä siis kysyn kun löysin netistä ohjeen Biosin modaamiseen, linkki, että onko tuo kuinka turvallista ja onko oheinen ohje oikea, eli lopputuloksena olisi mahdollisesti modattu bios joka toimisi.

Kiitoksia vastaajille jo etukäteen.

EDIT: typoja korjailtu

Last edited by a moderator: Jul 27, 2010
  2. M4XDmG

M4XDmG Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllähän tuo ohje ihan käyvältä ja hyvin tehdyltä näyttää. Tuo jännitteen nosto juuri tuohon tiettyyn lukemaan ei tosin ole ihan varma nakki, jokainen kortti on yksilö toiset kestävät jännitteen nostoja paremmin, toiset huonommin.

Ja jo pelkkä biosin flashaaminenkin on tavallista "vaarallisempi" operaatio, jos jokin menee pieleen (esim. flashauksen aikana katkeaa sähköt...) on kortti romurautaa. Emolevyissä alkaa tosin olla jo biosin palautusmahdollisuus. Itse olen kyllä aina miettinyt kahdesti pelkän biosin uuteen versioon päivittämistäkin, mutta olenkin tämmönen vainoharhainen... :)

Mutta jos kokeilunhalua riittää, mikäs siinä. Testailemaan vain!

3. El_ias

El_ias Guest

No itse jo kertaalleen biosn kortista päivitin ko tässä tuo tuuletin oli äänekäs, korjattiin bios-päivityksessä.

Eli ei ole edellämainittua vaarallisempi?
    Ja jännitettä maltilla

4. M4XDmG

M4XDmG Regular member

Trophy Points:
    26
    Epävirallisen biosversion flashaus on tietenkin epävarmempaa kuin valmistajan oman, mutta ohjeet näyttävät kyllä hyviltä. Jos itselläni olisi kyseinen kortti ja vauhdinkiilto silmissä, mutta maailmani ei kaatuisi siihen jos korttini jostain syystä hajoaisikin, voisin hyvinkin ryhtyä tuohon. Mutta loppupeleissä täytyy käyttää omaa harkintaa, en tahdo että vaadit päätäni lunnaalle myöhemmin kun korttisi menikin operaatiossa ahvenaksi! :D

5. El_ias

El_ias Guest

No eipä ole tapana muita syytellä jos itse jotain möhlin, lähinnä nyt hain täältä varmistusta että kuinka riskialtista tuo touhu on. =)

Täytyypi katsoa jos huomenissa jaksaisi ruveta väsäämään.

Share This Page