Näytönohjaimessani on vain yksi DVI ulostulo, jossa kiinni 2560x1600 resoluutioinen monitori. Haluaisin kytkeä koneeseeni myös Wacom Cintiqin, mutta näytönohjaimessa on vain yksi ulostulo. Voinko käyttää Cintiqqiä (1600x1200) samanaikaisesti emolevyn VGA-porttiin adapterilla (VGA->DVI) kytkettynä? Haluaisin siis jatkaa työpöytää, en monistaa. Monistaminenkin on OK jos muu ei onnistu, mutta epäröin vähän onnistuuko se DVI-liitin jakamalla, kun resoluutiot ja näytön kuvasuhteet on kuitenkin erilaiset? Kiitos vastauksista!
Ei onnistu emolevyyn itegroidun ja erillisen näytönohjaimen yhteiskäyttö. Syy: Emolevy "hokaa", että siihen on liitetty erillinen näytönohjain, joten se poistaa integoidun käytöstä... Suositus, osta uusi näytönohjain, jossa on riittävä määrä liitäntöjä... Löytyy kyllä, eikä ole välttämättä enää kalliiita tai tehottomia... T: vesku
Itse olen käyttänyt erillistä ja integroitua näytönohjainta samaan aikaan, tälläkin hetkellä on kytkettynä. Emo ihan perus Asrock Pro 3. Emon integroidulta tulee kuva Benq 22" näytölle jossa vga liitäntä, resoluutio 1680*1050. Näyttikseltä kuva Benq 24" näytölle jossa hdmi liitäntä, resoluutio 1920*1080.
Hmm tämä olikin nyt vähän nolo huomio, mutta tajusin juuri, että näyttiksessä on yhden DVI:n lisäksi kaksi display porttia . On työkoneena niin en ole nähtävästi riittävän tarkasti tutustunut näyttikseen. Nyt siis ilmeisesti displayport-dvi adapterilla Cintiq kiinni ja laulu soimaan! Kiitos ja anteeksi
Mistä saa kytkettyä integroidun näyttiksen päälle tuossa tilanteessa? Itse luulin, ettei se yksinkertaisesti onnistu, muttai ilmeisesti olin väärässä.
No mulla on halpis-näytönohjaimessa HDMI, DVI-D ja D-sub, tosin ohjeissa on, että suositus aika järeälle virtalähteelle, mikäli useampaa näyttöä käyttää.
Cintiqistä ei vaan saa tota kaapelia vaihdettua, joten adapterihommiksi menee. Edit. Jaa niin paitsi tietysti jos vaihtaa normimonitoriin sen kaapelin ja käyttää DVI-ulostuloa Cintiqqiin.
Eihän tuohon adapteria tarvitse, jos Cintiqissä on DVI-liitäntä. Piuhan Dp-pää näyttikseen, DVI-pää näyttöön. Niin että toinen näyttö kiinni ja kortti haukkaa yhtäkkiä sata wattia enemmän?
Höm siis puhuttiinko samasta asiasta nyt? Eli DP-DVI palikan tarvitsen joka tapauksessa, oli se sitten adapteri- tai kaapelimallinen.
Tosta kaapelista puhuin. Jos ostaa kaapelin suoraan oikeilla liittimillä, niin ei tarvitse adapteria väliin. 13€ en nopeasti löytänyt, mutta 15€ jo saa: http://www.jimms.fi/tuote/DP-2030-K
Ei tartte mistään erikseen kytkeä päälle. Kokeilin juuri niin pystyy vaihtamaan vaikka ihan lennosta integroidulta erilliselle näyttikselle piuhan, Nvidian ohjauspaneelissakin näkyy suoraan että mikä näytönohjain ohjaa mitäkin näyttöä ja vielä näyttää liittimien tyypitkin.