Terve taas, kysymys oikeastaan on jo otsikossa Elikkä näytönohjaimeni on 1023MB GeForce GTX 550 Ti, niin pelatesssa näytönohjaimen lämmöt on 75- 80 C niin onks toi mitenkään haitallisen kuuma lämpötila kyseiselle näytönohjaimelle. (normi lämmöt 60- 65 C). Kiitokset jo etukäteen mahdollisille vastaajille.
Eipä oo vielä huolestuttavat jos tosiaan nousee vaan tuohon max 80C. Jos aletaan olemaan 85C paremmalla puolella niin silloin kannattaa miettiä koppaan parempaa tuuletusta. Tietenkin voit kokeilla puhdistaa näyttiksen pölyistä ja kokeilla auttaako se jos avaat kopasta kyljen jolloin näyttis saa enemmän raikasta ilmaa.
Kyseisen näyttiksen orkkis cooleri on ihan kuraa. Jos löydät jostain halvalla niin suosittelen vaihtamaan alkuperäisen tilalle Accelero Monno Plus coolerin. Tuolla tiputtaa lämpöjä sen 10-15°C ja on vielä todella hiljainenkin alkuperäiseen verrattuna.
Juu ja tuommoset 60 astetta idlenä vaikuttaa mun korvaan kyl epänormaalilta.. Eipä näyttis kovin kauaa jaksa puuskuttaa jos 80 asteen lämmöissä mennään kuukausia.
Noh kyllä ne vaan jaksaa.. Nvidian ekat fermit (GTX470 ja GTX480) pyöri siinä 90C asteen tuntumassa koko ajan (pelikäytössä siis) ja hyvin ne on porukalla kestänyt. Nvidian sivuillakin ilmoitettaan että se maximaalinen lämpö olis 100C ja tuo 80C on kaukana siitä. Tietenkin ainahan se on parempi mitä viileämpänä näyttis käy mutta kyllä se tuon 80C kestää todella helposti. Tietenkin idle on normaalia lämpimämpi (joku 45C näyttäs olevan kohtuu normi) mutta jos kyseisellä henkilöllä on 2 näyttöä kiinni näyttiksessä niin idletkin nousee sen ~10C ylöspäin.
olitko kelloittanut tuota 8400gs ohjainta paljonkin? irtosiko tehoa tuollaisesta kelloitettuna hyvin?
Itselläni GTX 580 hajosi juurikin lämpöjen takia ne tosin oli tuossa 85c hujakoilla.. AMD 4870x2 pyöri 90c lämmöissä ja kesti 6kk. Pitäisin tuota 80c lämpöä sen 10-15 astetta liian korkeana. Kyllähän tolla lämmöllä menee, mut uskoisin että menis pidempään jos ois viileempi. Mulla on varmaan kammo näyttisten lämpöjä kohtaa, koska se on ainoa osa joka koneistani 10v aikana hajonnut jatkuvalla syötöllä Pyrin nykysin pitämään ne siinä 60c max.
Tarkistin vielä parit foorumit ja revikat läpi näyttäis noi idle lämmöt pyörivän kyseisessä kortissa siinä 32-38 asteen tuntumassa. Jos idlenä tosiaan on 60c - 65c niin jotain on pielessä. a) Pöly b) Huono ilmankierto kopassa c) Viallinen kortti
No Luulen ettei pölyä viel hirveästi ole koska kone ostettu kuukaus sitte. Jossai vaiheessa meinasin vaihtaa ton näytönohjaimen koska tää tekniikka kehittyy niin nopsasti.
Eipä sillä idlellä ole edelleenkään paljon mitään väliä jos rasituksessa ei mene tuon enempää. Ei kortti siihen hajoa. Jos kortti poksahtaa lämmön takia niin kyseessä on yleensä virrnsyöttö, ei itse suoritin.
en ollut kellottanut korttia yhtään tuohon korttiin olin vain heittänyt huonon passiivijäähyn kun piti "ulkokoneeseen" saada hieman parempi näytönohjain kuin radeon hd 3000 edit,nuo lämmöt sain työpöydällä,scrollatessani nopeasti suuremmaksi,ja pienemmäksi kuvaa,edes takaisin
Äsken käynnistin koneen uudelleen ja katsoin heti käynnistyksen jälkeen näytönohjaimeni lämmöt niin näytti 46 C
Jos on pakettikone, tuo on ihan normaalia. Usko pois Senior membereitä, addicteja ja Joukoa, kyllä ne tietää mitä puhuu.
Ihan normaalin oloinen lämpö. Lisäksi edelleen täytyy painottaa, että rasituslämpö merkkaa enemmän. Tuntuu myös että tuuletinprofiilit on säädetty yleensä eksponentiaalisiksi, ei lineaarisiksi lämpötilan mukaan. Eli tuuletin pyörii melko pienillä kierroksilla tiettyyn (turvalliseen) rajaan asti ja vasta sen ylityttyä alkaa huutamaan ja jäähdyttämään kunnolla. Jouko onkin hyvä laittaa ihan omaan kategoriaansa.