Hei, mulla on tässä tälläinen Club3D HD 4850 1GB. Ja kellottelin sen 700/1105. Testasin Atin CCC, omalla ohjelmalla ja tuli pass. Sen jälkeen menin GPU Caps Vieweriin, kun siellä on myös joku testiohjelma, aika raskas kai? Tarkkailin samalla lämpöjä ja heti, kun iski 70C lämmöt, niin näyttö alkoi sammuilemaan ja tuli välillä takaisin ja välillä meni taas pois päältä. No suljin tuon ohjelman ja kokeilin pienemmillä kelloilla, olikohan 685/1080. Sama kävi taas heti, kun tuli 70C-asteen lämmöt näytönohjaimeen. Elikkä olen kuullut, että HD 4850 käy helpostikkin yli 70C ihan normaali peleissä, eikä 80C ole myöskään pelattaessa mikään ihmeellinen lukema. Olen myös kuullut, että Club3D:n näytönohjaimet olisivat myös aika lämpimiä aina, ja että ne lämpenee helposti. En tiedä sitten, uskaltaako noita kelloja pitää, jos alkaa 70C jo näyttö pimenee yms. Eli johtuuko tuo siitä, että kortilla on liikaa kelloja, vai onko se joku emon oma "suojaus ohjelma", ettei näyttis mene rikki?
Kyllä se vielä 70c pitäis toimia hyvin, huonosti kelottuva yksilö sulla. 80c on jo vähän liikaa kun oma Sapphiren kortti kuumenee ihan perus coolerilla peleissä 49-55c ja furmarkilla 63c. kortin lämmöt ei nouse kun ~2c jos kelloja nostaa. Oma kortti kelottuu tosi hyvin volttien nostolla core yli 750mhz ja muisit 1150mhz noilla furmark 65c. Mut vakio kelloilla vielä mennään. Jos tarvetta nii kellot 700mhz 1135mhz. Volttien nosto voisi auttaa tohon epävakauteen.
Joo siis mistä noita voltteja nostetaan? Oon pitäny ne vakiona. Ainakin tuo 700/1105 heitti 3dmark06 läpi heittämällä ilman mitään onkelmia. Ja kellottelun jälkeen itsellä kans vaan 2-3C nous se lämpötila, mut sit alko niitä virheitä näkymään. Elikkä kannattaa siis nostaa voltteja? Onko mitään ohjetta siihen, oon kuullu, että siitä ois voinu kärähtää (prossusta siis), mut jos sul ois joku turvallinen volttimäärä niin voisin sen tuohon nykäistä. - Kiitoksia nopeasta vastauksesta!
En lähtisi tuosta vaan näyttiksen voltteja nostelemaan ellei virransyötön jäähdytystä paranna. Ei olisi ensimmäinen kerta kun fetit paukahtelee ylikuumenemisen takia. Tietokoneen prossua on vaikeampi käräyttää ylivolteilla, näyttiksen saa käräytettyä hieman helpommin.