Mulla oli se ongelma etten pääse windows xpseen vaan kone jämähtää boot screenin jälkeen. Sen sijaan windows 98 käynnistyy, mutta tarvitsisin koneella xpn koska mulla on muita asemia ntfs-muodossa ja en pääse niihin käsiksi 98sta. Ajattelin että eiköhän tämä kone lähde korjaukseen, kun huomasin ettei näytönohjaimen tuuletin pyörinyt. Aiheuttaako tämä kenties xp-ongelman ja koneen kaatuilemista vaikka olen vaan netissä dc++ ja mirc päällä. Näytönohjain oli gainwardin Geforce 4 ti-4200
Luultavimmin näytönohjaimen tuulettimesta on mennyt laakerit ja puuttuva tuuletus päästää näytönohjaimen ylikuumenemaan pahasti, joka luultavimmin aiheuttaa koneen kaatumisen... Tiedä sitten miksi 98:n puolelle kuitenkin pääsee... Näytönohjaimiin voi vaihtaa tuulettimen, mutta jos näytönohjaimen vaihto tulee harkintaan tai lämpö on ehtinyt vahingoittaa näytönohjaimen prosessoria, suosittelen radeoneita =)
XP on muutaman kerran tarkempi komponettiensa hyvinvoinnista. Sen takia 98 käynnistyy todennäköisemmin "rikkinäisessä" kokoonpanossa kuin XP.