Eli asensin eilen Arctic accelero twin turbo II - jäähdyttimen näytönohjaimeeni, joka on mallia Powercolor HD 7870 GHz edition. Nyt ongelmana on se, että tuuletin pyörii kokoajan vakionopeudella. Jos yritän säätää sitä catalyst control centeristä, se ei vaikuta mitään. Jos yritän ottaa raksin pois manuaalisesta tuulettimen nopeuden säädöstä, ja painan käytä, menee 2 sek ja siihen ilmestyy ruksi itsestään takaisin. Kone siis vääntää väkisin tuulettimen manuaalisäädölle, joka ei sekään toimi. Käynnistäessä koneen tuuletin saattaa puhaltaa hieman kovempaa, ja käyttö saattaa olla 100% mutta heti kun käynnistän jonkin ohjelman joka käyttää rasittaa näytönohjainta, vauhti alkaa pikkuhiljaa pudota. ensin 70%, sitten 50, 30, ja lopulta se on pahimmillaan 2%. välillä se vauhti saattaa taas nousta, tuntemattomasta syystä. Pelatessa lämmöt on lähes 80C, kun tuuletin ei puhalla juuri ollenkaan. Vakiotuuletin näyttiksessä siis puhalsi suorastaan helvetin lujaa kun rasitus kasvoi. Koneen speksit: AMD Phenom x4 965 BE@ 4.0 ghz Powercolor HD 7870 GHz 8 gb 1600mhz ddr3 M4A785TD-M EVO Chieftec 650W PSU
Kokeileppa ihan ekana MSI Afterburner ohjelmalla, sillä ainakin itse saan tuosta säädettyä. Itsellä vakaa 40% tuulettimet ja lämmöt ~60 astetta, tosin tuo jäähykin on hieman rajumpi Extreme III. Onkohan tahnat menneet hyvin sinne väliin? Laitoin noctuan tahnaa väliin ja pyyhin pois sen vakion, joka oli valmiiksi huonosti.
Yhteen aikaan erillistuulettimille ei voinut tehdä uusia profiileja, mutta MSI Afterburnerilla voisit koettaa.
Olen koittanut myös MSI Afterburnerilla, mutta tulos on täsmälleen sama. En voi mitenkään vaikuttaa tuulettimen nopeuteen. Afterburnerkin heittää sen väkisellä manuaalille. Eikä nopeudessa ole eroa, vaikka laittaisin 0% tai 100%. Tahnat tuulettimessa ovat Arcticin omaa MX-4, jotka laitoin itse niin hyvin kuin osasin.
Löysinkin vian, joka oli cgminer-ohjelmassa.. Sen asetuksissa auto-fan ei toiminut, vaan sotki kaiken ja nyt, kun se on manuaalisesti säädetty, kaikki toimii kuin pitääkin. Kiitos avusta kuitenkin!