Joo eli ongelma on se, että mulla on tuo connect 3D Radeon 9600 Pro näytönohjain ja sen tuuletin rämisee. Aina kun koneen käynnistää, kuuluu hirveä meteli ja aina se tuuletin ei edes käynnisty vaan pitää sormella pyöräyttää käymään. Ja sitten pitää odottaa vähän aikaa ja sitten hidastaa sormella sen vauhtia että räminä lakkaa. Mikä tähän auttais? Oon yrittäny puhdistaa sitä pölystä ja kaikkee mutta ei vaan auta..ja en voi pitää koteloo kiinni kun se yleensä pitää pyöräyttää sormella käymään..
Laakerit menny. Yleinen ongelma näytönohjaintuulettimissa, jotka joutuvat olemaan "väärinpäin". Itellä laukesi viime vuonna 5 vuotta vanhasta TNT2 Prosta, nyt on uuden uutukainen Gainwardin 6800LE, jossa on näköjään jo valmiina laakerivaurioinen tuuletin. Takuuseen vaan tämän Gainwardin tapauksessa, kun kortti on muutenkin rikki.
Jos haluaisi olla ilkeä niin vastaisi että: Mulla on pyörän rengas tyhjänä mitä teen? Mutta ilkeitähän me ei olla, joten sanotaan vaikka niin, että kaikki tuulettimet rupevat rämiseen ja rahiseen kun on laakerivika. Emolevyssä oleva pieni tuuletin on jostain kumman syystä tykänny hajota kolmekin kertaa. Prossun 2 krt ja nyt viimesimpänä näytönohjaimen tuuletin. Se on ollut jo kuukauden irti ja hyvin pelittää vielä =) Niin ja 2 krt ollu emon tuuletin ihan uutena, eli jos sulla on takuuta jäljellä niin liikkeeseen vaan. Itse sain ekalla kerralla kokonaan uuden emon. Hyöty? Kaikki johdot, lisäkortit ja muut härpättimet mitä emonlaatikossa on =)
Otin saman vian takia oman tuulettimeni laakerin auki kai 3 vuotta sitten, kun oli viikonloppu, eikä uutta oikein helposti saanut siihen hätään. Laitoin tipan hyvää öljyä, eikä rämise vieläkään. Olen sittemmin tehnyt saman useille, ja hyvin on auttanut. Voihan laakeri tietysti mennä kuivuuttaan niinkin huonoon kuntoon, ettei mikään auta - varalaakereita on hankala löytää