Joo, elikkäs yritin tossa saada näytönohjaimen toimimaan tai kokonaan pois, mutta se ei irronnut, koska siitä roikkua ikävänlainen PCI-E tyyppinen johto. Se ei irronnut mitenkään, vaan oli jollain tinalla kiinni. Olen siis tietokonejutuissa todella surkea, enkä vaan keksinyt miten se lähtee irti. Youtubestakaan tai googlesta ei löytynyt apua. Näytönohjaimeni on siis Nvidia 8800 GT. Sen lisäksi mulla oli hankaluuskia sen tuulettimeen mihinlie menevän johdon irroittamisella. Miten siis saan sen kannen irti kun välissä on johto tuulettimeen? Terveisin Samppu PS. käytin varmaan aika epämääräsiä sanoja, mutta kuten sanoin, en tajua noista mitään...
Se on lisävirtaliitin, ja kyllä sen siitä pitäisi suht helposti irrota. Painat sormella siitä "vivusta" ja työnnät poispäin näytönohjaimesta. Tosta sun toisesta kysymyksestä en saanut selkoa. Yritätkö näytönohjaimen jäähdytintä irrottaa, vai mitä meinaat?
Siis siihen jäähdyttimeen menee sellanen johto, joten se kai pitäis kans jostain saada irti. Ja vaikka kuinka yritin riuhtoa PCI johtoa irti (joka suuntaan) se ei irronnut - vaikka painoin vipua ja lie mitä muuta yritin.
Yritätkö sä irrottaa tota http://www.firingsquad.com/hardware/nvidia_geforce_8800_gt_performance/images/03.jpg mustaa osaa piirilevyn päältä?
Tuo jäähdytin on, mitä luultavammin ruuvattu piirilevyyn kiinni. Miksi sä ylipäätänsä haluat jäähdytintä irti saada?
Olen kuullut huhuja, että uuni korjaa näytönohjaimen, ja siksi sekin olis saatava irti, ettei se muoviosa sulais. Kuulostaa varmaan tosi epätoivoiselta, mutta tärkeintä olis saada edes koko näytönohjain irti (siis se ihmeen PCI-E kaapeli) jotta voisin laittaa uuden tilalle. Ja miksei netistä löydy mitään merkkiä tuollaisista PCI-E johdoista, joka minulla on näytönohjaimessa? Kaikilla muilla se on ilman johtoa. Minulla se on vain joku mahdottomalla tinasidoksella kiinni oleva musta möykky, jossa lukee valkoisella PCI-E, ja siitä lähtee keltaisia sekä mustia johtoja jonnekin. Apua siis tarvitaan... edit: http://vjforums.com/showthread.php?t=29416 löytyi, mutta tuossa neuvotaan ruuvaria, mutta siinä PCI:ssä ei ole mitään ruuveja...
Tässä hyvät ohjeet uuni elvytykseen. http://murobbs.plaza.fi/naytonohjaimet/627507-ohje-korjaa-risa-nayttis-uunissa.html Tosiaankin pistä kuvia siitä liittimestä. Vähän ihmetyttää, kun itselläni lähes aina irronnut suhteellisen helposti, joskus saattanut olla vähän piukka.
Joo, ei kuvia enää tarvita. Kerronpa mielenkiintoisen tarinan. Eli avasin koneen ja kamera oli vieressä, mutta avattuani sen kokeilin toivekkaana vielä PCI-E kaapelijutun irroittamista, ja sitten se irtosikin tosi helposti. Sitten sen jälkeen kun ruuvasin sitä kantta tjsp. irti, ja lopulta se irtosi, niin nykäisin kai niin kovaa, että se johto joka siihen meni irtosi itsestään. Sen jälkeen mietin että ui jumalauta, nyt vaan uuni 190 astetta, ja niin teinkin. Porukat täällä kotona oli aika epäluuloisia kun tungin näytönohjaimen uuniin, mutta kaikki kyllä huomas kauheesta orgasmihuudosta että uunijuttu toimi. Kiitos paljon teille! Ja se uunitrikki toimii ihan mahtavasti, suosittelen kaikille!