3dmark pistekuninkuutta tuntuu ylivoimaisesti pitävän hallussaan Ati (riippumatta onko versio 01,03 tai 05). Johtuuko tämä ylivoima ainoastaan kellotuksista, vai mikä on syynä moiseen? Ja minkä luulette olevan markkinoiden paras näytönohjain ilman kellottamista? Tiedetään, että asia riippuu myös monesta muusta seikasta kuin näyttiksestä, muuta jos kone on Fujitsu 64 3200+ (2,2GHz) käyttömuisti 1GHz. Kovasti olen kuullut kehuttavan geforcen 6800 ultraa markkinoiden parhaaksi. Eli, minkä näyttiksen ostaisitte, jos saisitte rajattoman budjentin? Toki asiaa on voitu käsitellä näillä sivuilla tuhannesti, olen vain aika tuore ensimmäisen kunnollisen "peli pc:n" omistaja ja asiallinen tieto kelpaisi. Valmistajien omiin rehentelyihin kun ei ole luottamista. Myös netistä löytyy usein infoa, jota "sorkitaan" suuntaan tai toiseen halutun tuloksen saamiseksi kumman hyvänsä eduksi. Kiitos jo etukäteen.
Hmmm mitä mä itse tuossa äsken kattelin jotain tuloksia 3DMark 03, niin kymmenen ensimmäistä sijaa oli NVidian hallussa http://www.futuremark.com/community/halloffame/ En ole niin tarkasti näitä seurannut, mutta jos ne saavutetut erot eri valmistajien välillä jää n. 1000-2000 niin sitä tuskin missään pelissä edes huomaa. Muutenkin kaikkein luotettavimmat vertailukohdat saadaan jos vertaillaan eri kortteja täysin vakio/identtisellä kokoonpanolla. Jos kalleinta korttia olet ostamassa niin noissa tehoeroissa tuskin on mitään ratkaisevaa, enemmän sinun kannattaa kiinnittää huomiota yhteensopivuuteen (eikös sekin ole molemmilla valmistajilla jo kohdallaan?). Ite ottaisin nVidian ökyohjuksen, jos budjettia olisi riittämiin.
hyvät kommentit.. olen samaa mieltä. kannattaa katsoa muutakin kuin tehoa.. ja itse valitsisin Nvidian.
joo kyllä itekkin päätyisin tonne Nvidian puolelle. makuasiahan tuo kyllä on, ei niissä korteissa sentään niin paljon eroa ole.
Nvidia on kyllä niskanpäällä juuri nyt. Kannattaa sitten tarkistaa että omistaa hyvän powerin. 400W kunnon valmistajalta eikä mikään ping pong jos meinaa noita 6800 sarjalaisia asennella.Muuten tulee ongelmia.
Atin X800 XT PE on se nopein vaihtoehto ainakin AGP puolella. Tosin noihin ihan nopeimpiin vaihtoehtoihin ei kannata panostaa muuta kuin sellaisten näyttöjen omistajat jotka pääsevät siihen 1600x1200 resoluutioon. Sillä pienemmillä resoluutioilla erot kapenevet todella paljon. Niin ja tuolla testejä: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/index.html
no kyllähän nuo 3dmarkin pisteet kiinnostaa aika montaakin persoonaa. kaikkien (paitsi näköjään Mäxän) tiedossa oleva tietokoneen testausohjelma tuo 3dmark on. ja aika hemmetin moni testaus sivusto/henkilö käyttää 3dmarkkia eri komponenttien testaukseen, esim. näytönohjainten testauksessa tuo on yleinen testausmenetelmä. Mäxälle tässä ihan neuvoksi että ottaa asioista selvää ennekuin alkaa omaa tietämättömyyttään mainostamaan. yleistäminenhän on aika yleinen vika. tässä nyt ihan muutama sivusto jotka käyttää yleisesti 3dmark ohjelmaa testeissään: www.extremetech.com www.driverheaven.net www.vr-zone.com www.tomshardware.com www.hothardware.com ja noita on kyllä satoja ellei tuhansia lisää.
Kyllä Mäxääkin luulis siinä vaiheessa kiinnostavan jos joskus on varaa ostaa kunnon rautaa alle.. koska sillä ei yksinään pärjää. Tuolla testillä näkee kivasti onko esim kaikki ajurit kunnossa. Itsellä pomppas 3DMark05 pisteet 1500:sta 4500 paremmalle puolelle kun sai ajurit kuntoon.
Marklar mitkä kaikki ajurit päivitit, et nous noin paljon pisteet(näyttis,emo)? Onkohan mulla kaikki kohdallaan tossa koneessa ku on emo asus k8v-x, amd 64 2800+,nvidia geforce 6800 LE, 512 ddr(400mhz),s-ata 120gt ja tuo 3dmark05 latas penkityksen jälkeen 2500 pistettä?! Tosin tuo näytön ohjain on viallinen!
Meikäläinen nappasi huimat 344 pistettä 3DMark'05:ä (GayForce 5500FX 256Mt, Athlon 3200+ xp, 512Mt 400Mhz DDR, Ajurit taitaa olla 66.93) Tiedän että näyttis on syvältä, mutta en tiennyt että se noin huono on D
WTF??? Jossain taitaa kyllä olla vikaa!Luulisin että tuolla kokoonpanolla pitäs saada lähemmäks 1000 pistettä! Vaikka nuo 66.93 taitaa olla nvidian uusimmat ajurit!
Näin on näreet! Kaikki (pelit, yms.) toimii kyllä ilman ongelmia mutta tuo testi alko jo vähän kiinnostamaan Jos jollakin olis jotain infoa heittää mikä vois olla perssiillään niin ois kiva kuulla. Ohjelma tuli parikin kertaa asennettua uusiksi ja ajettua läpi, mutta aina yhtä ilahduttava tulos "344"!
Kyllä tuo 5500 FX on niin susi ettei sillä enempää pisteitä saa. http://service.futuremark.com/servlet/Index?pageid=/orb/projectsearch tuolta asia helppo tarkistaa.
Ati johtaa koska mestarikellottaja macci käyttää niitä. Ja sitten se vastauskin: nvidia 6800 Ultra Golden Sample