Olen yrittänyt toimia ohjeiden mukaisesti, mutta silti ei tunnu toimivan täydellisesti tämä tv:n käyttö pc:n kanssa. Vähän faktaa ensin. Näytönohjaimena on NVIDIA GeForce 3 Ti 200. PC on liitetty televisioon S-VHS-kaapelilla. TV:n asetuksista olen vaihtanut AV3-liitäntään (johon S-videokaapeli on liitetty) S-VIDEO. Eli alkuasetukset pitäis olla kohdillaan. No, näytönohjaimen mukaan käytössäni olisi kuitenkin vain yksi näyttö kerrallaan. Klooni- tai mitään muutakaan muotoa ei pysty valitsemaan. Voin vain vaihtaa näytöksi vain joko TV:n tai monitorin. Latasin koneelleni ohjeiden mukaan TVToolin ja tällä olenkin päässyt vähän eteen päin. Kokeilin sellaistakin, että irroitin monitorin kokonaan koneesta (kone suljettuna tietystikin), eli PC oli kytkettynä ainoastaan televisioon. Tällöin Windowsin (XP) latautuminen näkyi normaalisti TV:n kautta. Luulin, että nythän tämä toimii, mutta kun Windows oli latautunut, niin kuva muuttui välkkyväksi (leveitä vaakaviivoja) eikä siitä saanut mitään tolkkua - ei niin mitään. Olen poistanut kaiken mahdollisen häirinnän signaalilta irroittamalla TV:n oman antennijohdon ja virta telkkuun ja tietokoneeseen tulee eri pistorasioista yms. Ei auta. Nyt kun sekä monitori että tv ovat kytkettyinä tietokoneeseen, näkyy tv:ssä eräänlainen testikuva. Eli leveitä erivärisiä pystyraitoja, kuva ihan ok, eli ei värise ems. Yritin vielä kiertää ongelmaa toista kautta; kytkemällä videoihin tai DVD-laitteeseen. No, vain DVD:ssä on s-vhs-kaapelille liitäntä. Liitin kaapelin DVD:hen, mutta siihen luovuuteni tyrehtyikin. Musta tuntuu, että olen ratkaisemaisillani tämään ongelman, mutta olen jättänyt jonkin asian huomioimatta. Josko joku viisaampi auttaisi. Mulle ei ole täysin avautunut tietokonemaailman termit, mutta toivottavasti ymmärsitte ongelmani. Kunhan nyt saisin ensin edes työpöydän kuvan tuohon televisioon...
Tulikohan NViDian kortin mukana jotain control-panelia. Mulla ainakin tuli, se löytyy siis: Start-> Control Panel--> Sieltä säätö onnistui helposti, eli dual-monitoorit päälle vaan, buutti ja tsädäm, toimii. En voi enää muistaa, kun olen siirtynyt Radeonin korttiin, tässä ainakin ei voisi helpompaa säätöä olla ^_^
No nyt on ajurit päivitetty. Ei edelleenkään onnistu tämä homma. Singlemode on ainoa vaihtoehto. Tosin jos jollakin on tietoa miten täytyy asetuksia laittaa tuohon TVTooliin, jotta saisi kuvan telkkuun myös, niin ottaisin mielelläni vastaan siitä tietoa. Mun englannintaitoni ei ehkä riitä kaiken ymmärtämiseen.
hmm..onpa kummaa, onks sulla varmasti piuhat kiinní.....hieman hölmö kysymys mutta olkoon.. Mulla oli kerran tvtool mut en oikeen pitäny siitä ku oli vähä monimutkanen.... Enkä jaksanu perehtyä enempää. mutta kyl mä ihmettelen tota pelkän simple moden näkymistä, ku sinne pitäs tulla clone,dual view, jotai muuta kenties. Onks sulle tullu mitää alku säätö valikkoa ton ajuriasennuksen mukana.. meneeköhän liian vaikeeks....?eh... vittu loppuuu konstit pikkuhiljaa multa
Mul on ihan sama ongelma tos Geforce 3Ti:ssä. Eli kloonia ei saa millään käyttöön. Pakko olla joku ton kortin bugi..
Näin olen alkanut ajatella. Mikään ei tunnu toimivan. Tämä nyt johtaa siihen, että hankin kokonaan uuden näytönohjaimen. Täytyypä kysyä kaverilta mikä hänellä on kun toimii hyvin ja ostaa sitten sellainen. Kiitos kaikille yrittäneille neuvoista.
sama ongelma täälläkin gf3ti200:n kanssa. ongelma tuntuu olevan uskomaton, pitänee kysellä asiasta laajemminkin.
Veikkaisin, että Windowssin resoluutio/virkistystaajuus on liian korkealla, ja TV ei pysty tahdistamaan tähän. kannattanee kokeilla 800x600@50