Hei, Näytönohjaimeni AMD Radeon HD 7870:n GPU-usage ei nouse yli 60-65% Furmark tai MSI Kombustor rasituksessa. Välillä hyppää sekunnin ajaksi sataan prosenttiin, ja laskee sitten takaisin tuonne 60-65% puolelle. Oletan, että rasitusohjelma rasittaa näyttistä ja laittaa GPU-usagen 100 prosenttiin, mutta minulla se ei niin tee. Epäilen, että suoritin hidastaa näyttiksen menoa.. Kellotusohjelmana pidän MSI Afterburneria, ja olen yrittänyt laittaa Power Limitin +20%, ei vaikutusta. AMD Catalyst 12.8 Windows 7 64Bit
väitän kyllä,että ei ole prossu pullonkaulana,itsellä on oikein hyvin toiminut VTX3D Radeon 7870 2GB,kannattaa kokeilla jotain muuta rasitusohjelmaa,
Mitä muita rasitusohjelmia on? Taitaa olla maanantaikappale tämä mun näyttis, tai sitten ajurit kusettaa jotenkin, sillä näyttis lämpenee lähemmäs 70 astetta ja käyttö on vain 60-65%. MSI Twin Frozr III cooleri.
Juuri Furmarkilla koitinkin. 10 minuutin rasitustestissä sekunnin ajaksi nousee sataan muutaman kerran testin aikana, muuten 60-65% koko ajan.
Hmm,nyt en kyllä yhtään osaa sanoa,itse arvelisin että gpu:n core voisi olla viallinen,mutta ei lyödä tuota vielä ainoaksi vaihtoehdoksi,
Saattaa johtua epävakaista kelloista, ajureista, ym. Lähes varmasti softapuolen ongelma. Ei noilla tappo-ohjelmilla ole mitään väliä jos kortti toimii muuten normaalisti.
Taidat olla oikeassa, juuri pelasin Bf3:sta 1080p resoluutiolla ultra-asetuksilla ja 4xAnti-aliasing: n.60fps ja GPU-usage on vain 60-65%? Aivan selvä softaongelma. Nyt koitan Catalyst 12.7 ajureita ja katson, korjaantuuko ongelma. Näissä uusissa ajureissa varmaan on joku bugi, mikä aiheuttaa tuon "60-65%" GPU-usagen. Edit:Asensin Catalyst 12.7 Beta ajurit, GPU usage korjaantui. Nyt Furmarkissa ja MSI Kombustorissa 100%.
12.8 ajureilla tuo ongelma on olemassa. Käytän 12.7 Beta ajureita, kunnes AMD julkaisee uudet ajurit.
Onko jossain automaattisesti mätää ellei saavuteta 100% käyttöastetta? Muistaakseni furmarkilla oma setti veteli jossain 96% tienoilla, vai mikä on paras ohjelma/tilanne mitata tuo?