Näytönohjain koneeseen

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by veestyle, Nov 1, 2006.

1. veestyle

veestyle Guest

ELikkäs oon kasaamassa uutta konetta ja siihen olisi tulossa nämä osat:
    antec neo 430w poweri
    Intel Core 2 Duo E6400
    ASUS P5B Deluxe
    2x 1 Gt, 667 MHz DDR2

Mutta mikä olisi tähän hyvä näytönohjain, kun kone on enimmäkseen pelikäyttöön? Itse olen eniten katsonut MSI GeForce 7900 GTO 512 Mt PCI-E ja ASUS Radeon X1900 XT 512 Mt. Kumpi näistä olisi parempi vai olisko joku vielä kannattavampi näytönohjain?

2. apilas

apilas Guest

Itse laittaisin tuon 7900GTO:n!! Eipä taida hinta/laatu suhteeltaan löytyä parempaa tällä hetkellä!!!

3. O11i

O11i Regular member

Trophy Points:
    26
    Hommahan riippuu ihan budjetista, mutta kyllä hinta/laatu- suhteessa tuo 7900GTO taitaa olla fiksuin kortti tällä hetkellä, varsinkin jos sen kellottaa 7900GTX:n tasolle.

4. veestyle

veestyle Guest

no jos sanoisin että olis pistää noin 350e tuohon näyttikseen, niin muutuisko mielipiteet?

5. j0p0

j0p0 Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei muutu, osta vaikka ylijääneillä rahoilla karkkia

6. veestyle

veestyle Guest

Onko tuolla 7900gtx:llä sitten paljonkin eroa tuohon gto:hon? ja kuinka turvallista ja helppoa on näyttiksen kellottaminen?

7. apilas

apilas Guest

Älä hyvä mies mene ostamaan sitä gtx:ää kun saat tuon GTO:n noin 250€:lla!! Vastinetta et saa ylimääräiselle 200€:lle!!

8. extralow

extralow Active member

Trophy Points:
    66
  9. O11i

O11i Regular member

Trophy Points:
    26
    Jep. Kyllä tuo 7900GTO on fiksuin valinta tuolla budjetilla, tai itseasiassa fiksuin valinta tällä hetkellä oli budjetti mikä tahansa, paitsi tietysti jos rahat ei siihen riittäisi. :)
    Ainut peruste esim. ATI:n X1900XT:lle olisi sen paremmat ominaisuudet (sekin taitaa olla mielipidekysymys), mutta korkeampi hinta ja olematon saatavuus tyrmäävät sen vaihtoehdon pois.

10. veestyle

veestyle Guest

Okei valitsen sit tuon gto:n ku kaikki on sitä mieltä :D, mutta kannataaks se itse kellottaa vai pitäiskö maksaa toi 319e et saa valmiiks kellotettuna?

11. O11i

O11i Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä minä kannatan ainakin itse kellottamista, tuon kortin kanssa siinä ei pitäisi olla mitään ongelmia.

12. veestyle

veestyle Guest

No osaisko joku kertoa että tartteeko siihen jonkun ohjelman vai pitääks biosista käydä jotain säätelemässä?

13. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Biosista saa helposti säädettyä, katsotaan sitä sitten, kun saat koneen. Onnistuu myös esim. nvidian omalla ohjelmalla.

Last edited: Nov 1, 2006
  14. veestyle

veestyle Guest

okei ja kiitoksia kaikille!!

15. Irratium

Irratium Regular member

Trophy Points:
    46
    Muistathan veestyle vielä sen, että kellottamisen takia särkynyt kortti ei mene enää takuuseen.

16. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Trophy Points:
    26
    Mutta siitä tusnkinpa kiinni jää. :)

17. veestyle

veestyle Guest

Niin toisaalta ku se ei kuitenkaan ole aivan täysin varmaa toi kellottaminen. Täytyy vielä miettiä kellottaisko sen itse vai ostaisko sen valmiiksi kellotettuna.
    Tuli muuten mieleen että riittääkö tuo poweri jos meinaa kellottaa prossunkin?

Last edited by a moderator: Nov 2, 2006
  18. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Ja todennäköisyys että hajoaa on sellainen 0,01% maksimissaan.
    Tuo GTO on kuitenkin identtinen GTX kortin kanssa lukuunottamatta sitä että GTX kortti käyttää suurempia jännitteitä muisteille.
    Kellotusvaraa on siis mielettömästi.
    Helposti!

Last edited: Nov 2, 2006
  19. veestyle

veestyle Guest

Niin se on niin pieni, noh mietin vielä asiaa kun en ole koskaan itse kellottanut mitään. Kiitoksia neuvoista!

20. Sebu92

Sebu92 Active member

Trophy Points:
    66
    Heh, eilen kellotin ekaa kertaa omaa vanhaa näytönohjainta, joka näkyy sigussani rivatunerilla. Se on todella helppo ohjelma mielestäni. Laitoin aluksi parikymmentä megahertsiä corelle ja muisteille myös. menin pelaamaan eikä ollut minkäänlaista ongelmaa. Tuntuu jotenkin nopeammalta tuo pelaaminen. :D Esim midnight clubissa kun lähtee alussa burnoutilla, romu ei alakkaan pätkimään vaan numerot tulevat sitä vauhtia mitä pitääkin. Ja need for speed carbon, jonka ostin eilen, toimii mielestäni myös paljon paremmin kuin ennen kellotusta. Kun olin hetken kellotellut, ja pelannut, peli pysähtyi noin kymmeneksi sekunniksi ja jatkoi siitä eteenpäin. Mikäköhän oli tuon syy? No sitten kun laskin taas corea kymmenen megahertsiä, pelit toimi hyvin.

Share This Page