Eli olen käsitellyt tätä aiemminkin mutta otetaan uudelleen. Ostin Club 3D HD 4850 1GB näytönohjaimen koneeseeni mutta en saa sitä toimimaan oikein. Kortti on hitaampi kuin aiemmin koneessa ollut Radeon HD 3650 512MB kortti...vaikka pitäisi olla nopeampi. Mikähän tässä nyt mättää. Uudet ajurit hain netistä ja asensin ne mutta ei auttanut mitään. Ja kun asetan tuon uuden näyttiksen niin prossukäyttö nouseen 70-90% vaikka koneella ei tehdä mitään . Tällä hetkellä koneessa on taas tuo vanha näyttis ja prossukäyttö on 10-30%:n välillä vaikka selain on käynnissä ja kuuntelen samalla musiikkia . Jos jollai ois jotain vinkkiä mitä vois kokeilla oisin kiitollinen.
Kerro tietokoneesi tiedot, eli mikä prosessori, mikä emolevy, poweri ja myös GPU-Z:n kuvankaappaus olisi asiaa.
Minä en tuota kuvankaapaausta osaa tehdä mutta tässä tietoja Prosessori:AMD Phenom X3 8400 Emolevy:Fujitsu Siemens MS-7304VP-A12 Poweri: Altis 380 Wattinen
http://www.download.fi/jarjestelma/jarjestelman_tiedot/gpu-z.cfm Kerro mitä lukeaa Bus Interface-kohdassa? Siinä lukee PCI-E X?? @ X?? Mitä numeroita sulla on tossa ruudussa.
Hmm, näyttäisi kortti toimivan ok. http://www.peliplaneetta.net/tiedostot/muut/hyotyohjelmat/5432/ Lataa toi ja kerro mulle sitten lopputulos. Siitä osaan arvioida, mättääkö jokin.
täytyy vielä tähdentää että mulla on nyt toi vanha kortti paikollaan ... pitäskö laittaa uusi koneeseen
Tein testin molemmilla näytönohjaimilla ihan vaan vertailun vuoksi , Eli ensin vanhalla 3650:llä 3D Mark score=3455 sm 2.0 =1174 sm 3.0 =1470 cpu score =1856 Sitten uudella 4850:llä 3d Mark score 5309 sm 2.0 =2226 sm 3.0 =2166 cpu score =1791
Vielä tarkennusta tähän ongelmaan.Nyt näyttää siltä etten sittenkään ole onnistunut asentamaan ajureita tuolle näytönohjaimelle.Olen ne ladannut Atin sivuilta mutta aina kun yritän asentaa ne niin lopussa tulee virhesanoma että ohjaimen asennus epäonnistuu. Olen poistanut entisen ohjaimen ajurit , mutta voiko käydä niin ettei ne kuitenkaan poistu kokonaan?
Atin korteilla/ajureilla on tälläistä ongelmaa käsittääkseni ollut, että ei ajurit poistu vaikka mitä tekisi.. Jollain ulkopuolisella ohjelmalla nuo kaiketa pitää poistaa, itse en ole asiaan kuitenkaan perehtynyt enkä osaa sen enempää neuvoa.
Koitappa tällä ohjelmalla katsoa onko vanhat ajurit jääneet tietokoneeseen: http://www.download.fi/tietoturva/jarjestelman_puhdistus/driver_cleaner_pro.cfm Voit samalla poistaa vanhat ajurit ohjelmalla. Ajureiden poiston jälkeen käynnistä tietokone uudelleen ja asenna uudet ajurit vasta sen jälkeen uudestaan.
laita vanha näyttis kiinni, koita asentaa ajurit jos suostuu asentamaan ni sen jälkeen poista ne sillä driver cleaner pro:lla, sammuta kone laita uus näyttis kiinni ja asenna ajuri uudelleen, itelläni ollu samankaltainen ongelma ja sain sen tällä säädöllä onnistumaan
Itselläkin tullut jotain erroria ajureiden asennuksen lopussa uusimilla ajureilla mutta on toiminut kuitenkin. Sama näyttis 4850 ja käytän vanhempia ajureita 9.9 koska uusimilla gta iv tökkii niin paljon ettei pysty pelaamaan ja peleissä ei sää kayttöön max.virkistystaajuutta (75hz)