Näytönohjain ongelma!

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by reinoz, Aug 2, 2005.

  1. reinoz

    reinoz Member

    Joined:
    Jul 14, 2005
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Minä olen ostanut uuden näytönohjaimen koneeseeni. Näytönohjain oli pci-väyläinen ja niin myös varmasti koneeni oli myös.Näytönohjain ei toiminut jostain syystä. Minä laitoin sen koneeseeni ilman mutkitta,mutta en saa sitä käyttöön.Se johtuu varmasti siitä,että minulla on integroitu näytönohjain. Mitä minä voin tehdä? Yritän laittaa sitä ensisijaiseksi näyttösovittimeksi(Plug'n play sovittimeksi)mutta ei auta.(Uusi näytönohjain on Geforce fx 5200 PCI)
     
  2. turska

    turska Regular member

    Joined:
    Oct 20, 2004
    Messages:
    4,040
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Olet käynyt Disabloimassa BIOS:sta tuon integroidun näytönohjaimen?
     
  3. reinoz

    reinoz Member

    Joined:
    Jul 14, 2005
    Messages:
    24
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    No en minä sieltä ymmärrä mitään.
     
  4. Q-bo

    Q-bo Member

    Joined:
    Aug 4, 2005
    Messages:
    10
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs heti koneen käynnistyessä painat F2 tai DELETE näppäintä nii pääset BIOSiin. Sieltä löytyy valikko (jotain suuntaan) INTEGRATED PERIPHELIALS ja sieltä Integrated VGA tai ONBOARD VGA laitat [bold]DISABLED[/bold].
    Sitten vain SAVE & EXIT

    Jos et halua tuota BIOS säätöä tehä nii valitset uuden näyttiksen ensijaiseksi wintoosasta.

    Tapahtuu vastaavasti OHJAUSPANEELI -> NÄYTTÖ -> Asetukset

    Siellä näkyy näyttö kohta jossa pitäs olla liukupalkki josta voit valita sen GeForce FX 5200 jotain ja painat sen sitte ensisijaiseksi näyttölaitteeksi.

    Tosin jos teet tuon homman vain windowssissa (ilman BIOSin muokkausta) niin ett saa kuvaa ennenku windows on kunnolla käynnistynyt. Tämä saattaapi haitata ainaki jos XP menee sekaisin eikä enää käynnisty
     

Share This Page