näytönohjain onkelma

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by jap75, Aug 1, 2006.

  1. jap75

    jap75 Member

    Joined:
    May 23, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    juu elikkäs asensin ubuntu 6.06 ja nyt pitäs saada geforce fx 5600 xt toimimaan mutta en kai sitten osaa :( ja samaten asuksen emoon pitäs saada ajurit ja telewell 300c:hen mutta en löydä niitä mistään geforceen löysin jonkun ajurin mutta en osaa sitä asentaa pitääkö asentaa joku linux paketti jotta noi ajurit menis suoraan oikeisiin paikkoihin? oon taistellut tään linuxin kans 2 päivää vasta

    auttakaa peeloa :)

    KIITOKSIA viisaammat
     
  2. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Ja mitenkäs tuo ei toimi? Tarjolla on nv tai nvidia-ajurit. Vesa-ajureilla myös toimii.
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Järjestelmän_hallinta#3D-ajurit

    Aiheesta on vanhoja viestejä muutaman vuoden takaa paljonkin.
    Ajurit löytyvät toki Telewellin sivuilta myös Linuxille:
    http://www.telewell.fi/ajurit/tw_ia300c/tw_ia300c_linux_ajurit.htm

    Mutta ajurit ovat jo vanhentuneet eikä laitteelle ole tukea missään Linux-jakelussa. Nuo sisäiset ADSL-kortit eivät juuri Linuxissa toimi, koska laitevalmistaja ei tee sille toimivia ajureita nykyisiin Linux-versioihin.
     
  3. jap75

    jap75 Member

    Joined:
    May 23, 2004
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    joo kiitoksia ihan älyttömästi sain näyttiksen toimimaan mutta uusi onkelma olis siemensin speedstream 5450 modeemi oon koittanut ettiä siihen linux ajureita mutta niitä ei oo missään ?? :( tai sitte en vaan löydä närästää kun nettisivujen aukeemiseen menee sikana aikaa voisko johtua muusta kun ton speedstreamin ajureista? ja sitte vielä kun mulla on asuksen emo niin pitääkö siihen hakee jotakin ajureita kans ??

    kiitos taas!!

    niinkaun gräppään tän linuxin ubuntun kans että sen osaan ainakin jotenkuten !!!!! :)
     

Share This Page