Moi! Etsin näytönohjainta pakettikoneeseen. Kone: Dell Optiplex GX 620. Virtalähde on 280 w. 2kpl 1 gb ram-kampaa, Intel Pentium 4, DVD-asema, 160 gb kovalevy. Ainut tuuletin on prossun tuuletin. Ainakin toi Ati Radeon B276 mahtui sinne kun testasin. Kiitos jo etukäteen
Noin speksien perusteella epäilen suuresti kannattaako tuohon ruveta päivittämään mitään kovin suurella rahalla. Virtalähde on heikkotehoinen ja rauta sen verran iäkästä, että voipi olla helpompi vaihtoehto satsata uuteen koneeseen.
Kyse oli enemänkin pikku projektista tuo kone kun ei toiminut alkuun niin olen sitä pikkuhiljaa korjaillut vanhoilla osilla. Näytönohjain tästä vielä puuttuu joten ajattelin semmoisen ostaa pikkurahalla.
Juu, no siinä tapauksessa kannattaa katella sopivaa käytettyä osaa, kun kyse on enemmän puuhasteluprojektista kuin varsinaisesta konepäivityksestä. Ei tohon todellakaan mitään kallista remonttia kannata ruveta säätämään, mutta ehkä tohon jostain voipi sopivia osia löytyä. Ootko jo kokeillut tuota Radeonia, vai onko senkin hankinta vasta harkintavaiheessa?
Olen kokeillut radeonia mutta kun se oli kiinni koneessa niin kävi niin että kun yritin laittaa koneen päälle kone käynnistyi 1-2 sekunniksi ja sen jälkeen sammui sitten taas käynnistyi jne. En usko että vika on emolevyssä koska jos koneen käynnistää ilman näyttistä virhevalot kyllä syttyvät ja ilmoittavat näyttiksen puuttumisesta.
Tuo johtuu mahdollisesti virtalähteestäsi, jonka 280W:n teho ei riitä pyörittämään konettasi tehokkaammalla näytönohjaimella. Pakettikoneen virtalähteen laatu ja teho ei riitä.
Mulla on suunnilleen samantasoinen kone, ja näyttikseksi asensin tähän jokin aika sitten Asus Radeon HD6450 Silent. Tyytyväinen olen tähän asti hankintaan ollut, taisi maksaa 46€. Tuosta hintaluokasta jokin passiivijäähdytetty olisi varmaan tuohonkin ihan jees, tai sitten jokin todella vähävirtainen aktiivijäähdytetty joka ei tarvitsisi lisävirtaliittimiä.