Eli tilasin Computexin verkkokaupasta vajaa 6kk sitten koneen. Kone maksoi noin 700€ ja siinä on ATI HD 5770 näyttis. Mietityttää tässä nyt vain se, että näyttis sekoilee ihan satunnaisesti jotain sairasta, kuten esimerkiksi näyttö jäätyy ja tulee viiruja täyteen, sitten joko palautuu tai pitää rebootata. Joskus esimerkiksi nuo viirut tulevat tähän selaimeen, ja sitten kun tuolta pienennän ikkunan, viirut katoavat. Myös huomaan jonkinasteista pätkintää jossain kohdin, kuten Windowsin käynnistyksessä jää aina työpöydän latautuessa hiiri ja muut kellot yms jumiin noin 20-30sec. Mikähän voisi olla vikana, ja kun jo ajat sitten otin computexiin yhteyttä niin sanoivat vaan että laita palautustiedot postiin ja jos näyttiksessä ei ole vikaa, niin se on 35 € maksu. Eipä ole vastausta kuulunut kun palautustietoja olen laittanut... Ihan muuten vain sanon että en suosittele tilaamaan MITÄÄN kyseisestä verkkokaupasta.. Olisi vain pitänyt luottaa Jimmssiin. Niin ja vielä aiheeseen, kun tämä jäätyily on niin satunnaista ja se ei ikinä pelatessa ilmene, niin miten ne siellä liikkeessä sen testaisivat että se on rikki kun se on niin satunnaista se jäätyily? Kun jos se ei sinä aikana sitä tee niin pistävät perskeles vaan laskua tänne turhasta palautuksesta! :|
Yleensä ne rasituksessa testataan, mutta eikö mielessä käynyt että myös Jimssin kautta voi saada viallisia tuotteita ? Eihän yksikään verkkokauppa pysty testaamaan jokaista tuotetta, kun kuukaudessa voidaan myydä helposti sadasta tuotteesta ylöspäin ? Toinen juttu on, että miksi vaahtoat vaikka mitään laskua ei ole tullut ? Et voi tietää vielä mitään. Hieman epäselväksi jäi, että onko siis näyttis matkalla vai siellä testauksessa ? Entä otitko yhteyttä uudelleen mikäli et ole saanut vielä lähetettyä kun vastausta ei ole kuulunut (olettaen ettei ole lähtenyt vai oliko) ?
Siis en ole lähettänyt vielä mitään, kun en tiedä että onko tuo rikki vai missä on vika. En nyt sen takia vaahtoa että se rikki olisi, vaan ärsyttää kun asiakaspalvelu oli niin huonoa tuolla, kone oli johtolabyrintti sisältä, ja koneen tulossa kesti melkein kuukausi muutenkin. Kaippa sitä pitäisi laittaa uusi viesti, mutta ongelma on nyt se että tuo näyttis ei siis rasituksessa jäädy (esim. peleissä) vaan perus surffailun aikana... Ikinä ei oikeastaan ole pelatessa jäätynyt. Niin en nyt haluaisi lähettää konetta tuonne toiselle puolelle suomea "korjaukseen" joka kestäisi luultavasti kauemmin kuin kauan, ja vielä tietämättä että saanko sieltä paluuna vielä laskun käteen turhasta palautuksesta. Onko muuten piraatti Windowsista jotain haittaa jos sen lähetän tuonne korjaukseen? Voiko ne ottaa takuut pois? Siis olenhan tuon vikaselosteen lähettänyt ja lupasivat kun soitin niin laittaa palautustietoja, taisi olla ennen joulua... Voisi soittaa uudelleen kun saa tästä hieman viisaammilta tietoa.
Uutta sähköpostia / soittoa sinne. Piraatti-windowsia ei edes huomaa päältäpäin, en usko , että vaikuttaisi mihinkään. Näytönohjaimessa voi olla vikaa ( aika varmasti ), kovassa pelirasituksessa kortti on 3d-kelloilla, mutta tavallisessa käytössä ( nettiselailu ) kortti on 2d-kelloilla, ehkä vähäisillä kelloilla vasta alkaa ongelmat näkyä, en tiedä, kuulostaa vähän oudolta. Viisaammaat korjatkoon.