Oisko mitään näyttiksiä ehdotettavissa? Mulle on jo ehdotettu Nvidia GeForce GTX 570 1280MB ja sitten AMD HD 6950 2GB. Ja hirveesti haluisin jommankumman ottaa. Ei saa nousta yli ton GTX 570:n. Mutta onko noista kumpikaan kannattava? En mieti niin paljon grafiikkaa vaan noita FPS eripeleissä kuitenkin isoilla resoilla. Ja onko tolla 2GB vs. 1280MB niin paljoo kuiteskaan väliä?
Oisko mitään näyttiksiä ehdotettavissa? Mulle on jo ehdotettu Nvidia GeForce GTX 570 1280MB ja sitten AMD HD 6950 2GB. Ja hirveesti haluisin jommankumman ottaa. Ei saa nousta yli ton GTX 570:n. Mutta onko noista kumpikaan kannattava? En mieti niin paljon grafiikkaa vaan noita FPS eripeleissä kuitenkin isoilla resoilla. Ja onko tolla 2GB vs. 1280MB niin paljoo kuiteskaan väliä?
Molemmat hyviä kortteja. 6950 on halvempi ja vastaavasti vähän hitaampi. Osan malleista voi BIOS-modata 6970:ksi, joka vastaa tehoiltaan melko tarkkaan GTX 570. Ihan budjetin mukaan ottaisin, jos muu kokoonpano vain pysyy perässä. Muistilla ei ole oleellista vaikutusta, jos et pelaa usealla näytöllä (oikeasti isolla resoluutiolla).
Mulle on kans sanottu et toi GTX 570 on aikass hott, niin se kuluu aika nopeeta. Ja muutenki enempi ihmisii ehdotellu tota hd 6950. Ja siis 6950 on hitaampi ni vähemmän fps? Jaa-a en ny tiä ketä täs kantsis kuunnella, kiitos myös tuosta axu, ja ihan hyvä ois tietää miinukset ja plussat nuista.
GTX 570 ja HD 6970 ovat aika tasoissa tehojen suhteen. AMD:n kortit vievät yleisesti ottaen vähemmän virtaa mitä Nvidian vastaavat, joten vähän viileämpi tuo 6970 saattaa olla. Kummankaan kohdalla ei kuitenkaan tule mitään lämpöongelmia, kun ostaa kunnon jäähyllä varustetun kortin (Asus DCII, MSI Twin Frozr, Gigabyte Windforce jne.). Hd 6950 hitaampi kortti, eli raskaimmissa kohdissa sillä on varmasti pienempi ruudunpäivitysnopeus. Mikä vaan nykypeli muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kuitenkin pyörii silläkin varmasti hyvin, varsinkin jos et grafiikat kaakossa pelaa.