Näytönohjain?

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by win7pro, Nov 9, 2010.

1. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    Auttakaas joku... Mulla on Acer Aspire 5530g läppäri, windows 7 ultimate 32-bittinen järjestelmä, Näytönohjain Ati Mobility Radeon HD 3400 series ja mulla on semmonen ongelma, että mun näytönohjain taitaa rikki, koska mulle iskee BSOD aika usein, varsinkin jos pelaan jotain, sit tää et näyttö pimenee paraksi sekunniksi ja tulee ilmoitus "Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui"
    Takuu meni jo valitettavasti, joten vein mun koneen Acerin huoltoon, siellä se oli kuukauden. Nyt ne sanoi et mulla oli joku ongelma BIOSissa ja ne kuulemma korjas sen, mut ei näytä siltä. Kone on nyt ollu mulla pari kuukautta huollon jälkeen ja olen asentanu windows 7 kaks kertaa uudelleen, mutta se ei auta. Ajurit on uusittu niin monta kertaa etten kestä niitä enään. Voisiko joku ystävällisesti auttaa mua? Mulla menee hermot koko ajan ja jos en saa tätä ongelmaa ratkaistua, tää läppäri lentää seinään...

2. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Trophy Points:
    26
    googletas tai etsi foorumin omalla haulla -> näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui <-

löytyy erilaisia topicceja jotka asiaa koskee.. :)

3. mixux

mixux Member

Trophy Points:
    16
    Ovatko lämmöt kohillaan? Itsellä teki kanssa samaa, mutta korjasin avaamalla läppärin takapuolen ja puhaltamalla ilmaspraylla 2 vuoden pölyt pois.

4. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    LordPepsi, oon ettiny tosi kauan tota näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui, mutta en löytäny ratkaisua

5. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    mixux, mikä ihmeen ilmaspray?

6. Tanskila

Tanskila Regular member

Trophy Points:
    26
  7. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    Selvä, hankin ton sprayn,mutta minne ruiskutan sitä, minne kohtaan?

8. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    suihkutat kaikkialle koneen sisään minne mahdollista, lähinnä sinne missä tuulettimet ovat.

9. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    mutta emmä usko että se auttaa asiaan... Saattaa olla näytönohjain rikki?
    Kone on vuoden vanha ja alkuperäinen järjestelmä oli Vista, siinä oli sama ongelma, luulin että jos asennan windows 7 niin se auttaa asiaa, mutta lopputuol on se että se ei auttanu, en oikein tiedä...
    Auttakaa oikeesti, mul menee hermot tähä...

10. Themu

Themu Active member

Trophy Points:
    78
    kun näytönohjain kaatuu, ja kyseessä on vielä läppäri. niin ekana putsaa pölyt kunnolla. ja käytä vain tasasella alustalla.

11. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    Ok, koneen sisälle en jaksanu mennä, koska se homma menee perselleen, mut avasin koneen jonkun verran ja ei siellä mitään pölyä ollut, mutta latasin ohjelman nimeltään PerformanceTest ja se sanoi että kaikki on kunnossa paitsi 3D! Laittaisin kuvan mutten tiedä miten....

12. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Trophy Points:
    26
    print screen nappia näppikses.. paintti auki.. liitä.. tallenna.. uppaa kuva vaikka http://imageshack.us/ ja homma kuosis..

13. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    siis tarkoitin, etten tiedä miten se kuva laitetaan tänne, mutta hetki pieni

14. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    Tässä on kuva 3D tuloksesta http://img714.imageshack.us/i/nimetnaz.jpg/

PS. Kun se teki sitä testii, niin tuli taas näit ihmeen viivoi ja sit se heitti vielä tän "Näytönohjain lakkasi vastaamasta ja palautui", josta kirjoitin tos ylempänä

Last edited: Nov 18, 2010
  15. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Trophy Points:
    26
    no se lakkasi vastaamasta juttu pitäs mennä ku päivittelet ajureita.. vasta tuli uudet ajurit atilta :)

tietty yks mikä kannattaa ni jos mitekä mahdollista ni hommata kaupasta vaikka sellasta paineilmaa puteli ja sellanen putkilo mikä menee mukavasti läppärin reikiin ni sellasella helppo putskaa konetta ilman avauksia... tai sitten jos isukilla on semmonen jännä kone mistä saa vähä painetta ni semmonen sopii kanssa :p

16. win7pro

win7pro Member

Trophy Points:
    11
    Entäs jos vika onkin RAMissa? Mulla on 2G ram muistii ja siin yhes kohdassa lukee että vain 1.75 on käytettävissä, ja yksi ohjelma kerran ilmoitti että windows 7 32-bit tarvitsee 2G! Mitäpäs jos siinä onkin ongelma?

17. LordPepsi

LordPepsi Regular member

Trophy Points:
    26
    2 gigaa taitanee olla jotain suosituksia vain... eipä se 32 pittine niin kauheesti tarttee vaikka kovin vähän se 2 gigaa onkin.. tuskin ramissa vikaa mut voithan sää memtestillä
    ( http://www.memtest.org/ ) kokeilla onko ramissa vikaa :)

18. Mummy

Mummy Active member

Trophy Points:
    66
    Tietokone ohjelmissa on otettava huomioon, "miten kukin laskee"! http://en.wiktionary.org/wiki/giga-#Finnish Toisilla giga on 1000 toisilla 1078... ...Riipuen lähinnä onko myyjä vai ostaja ;)

Eli uskon muistisi olevan kunnossa ainakin määrännosalta.

Lataa ohjelma GPU-Z ja ruksaa kyseisen ohjelman "anturit" välilehden alareunasta kohta jolla saat se tallentamaan kokoajan. Mene peliin ja ota kuva kun sekoo kyseisen ohjelman ikkunasta. Näin saamme hieman tietoja näytön ohjaimesi lämpötilasta ja siitä että onko kyse edes siitä...

Last edited: Nov 19, 2010
  19. Daword

Daword Regular member

Trophy Points:
    48
    luultavasti toi lämpee niin kovasti että heittää bsod, aika normaalia läppäreissä.
    ja eka tehtävä aina on putsata se pölystä

ja lataa Furmark ohjelma sillä saat tietää onko vika näytönohjaimessa, katsot lämpötilaa miten korkealle se nousee ja kaatuuko

20. Mummy

Mummy Active member

Trophy Points:
    66
    Ellen väärin muist Furmark ottaa tietonsa GPU-Z vai olikos se vaan ampeeri tiedot, anyways toimii kuitenkin yhdessä.

Share This Page