Näytönohjain

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by kaurio, Jun 3, 2011.

1. kaurio

kaurio Member

Trophy Points:
    16
    Hei, minulle heräsi semmoinen kysymys, että kuinka nopealla teidän näyttiksen propelli oikein pyörii, mulla se pyörii ilman rasitusta 47% ja 80% rasituksella, rasittavaa meteliä pitää, ja laakerin kilinää kuuluu kun nopeus kasvaa. Että onko tuo normaali nopeus vai johtuuko se minun näyttiksestä, tai siis tosta laakeri ongelmasta?.
    Näyttis on hd6850 be.

2. xbkrypt0n

xbkrypt0n Active member

Trophy Points:
    73
    Pikaisella googletuksella ropelin pitäisi pyöriä noin 32% teholla idlenä. Meteli voi johtua laakerista jos se tosiaan on menossa. Gigabyten ja XFX:n tuossa mallissa on ollut ongelmia tuulettimen automaattisessa säädössä (bios-päivitys auttaa kuulemma). Lisäksi Catalyst-ajureissa on jotain bugia ollut.

Eli jos siinä tuulettimessa on jotain ääntä joka ei sinne kuulu, takuuseen. Jos taas ihan normi tuulettimen ääni, niin päivitä ajurit (poista vanha versio, uudelleenkäynnistä ja asenna uusin/uudestaan).

3. sidrend

sidrend Regular member

Trophy Points:
    46
    Oman Palit GTX-460 tuuletin pyörii idlessä 40% ja rasituksessa (BC2) siellä 50-60%.

Share This Page