Elikkäs vanha (GT220) vaihtoon. Koska olen täysi ummikko tässä niin tulin sitten tänne apua pyytelemään. Ystäväni suositteli erästä näyttistä (AMD Radeon HD 6950 2GB) ja kehui sen taivaaseen. Sen hinta on aika kohdallaan, mutta jos löydätte yhtä hyvän (Tai paremman!) halvemmalla niin kertokaa. (Jos sillä on vaikutusta niin näyttö on: W2243 1920x1080 @ 59Hz) Jos tarvitsette lisätietoja niin pyytäkää, yritän vastailla tietämykseni mukaan
Prossu ja virtalähde nyt pitäs ainakin tietää. 6950 jos aiot niin myös kotelo tarttis tietää. HD6950 2gb on vallan hyvä kortti, nvidian puolelta GTX560 Ti omaa erittäin hyvän hinta/teho/laatu suhteen.
Prossu: Intel Core i3 540 @ 3.07GHz. Anteeksi kysymys, mutta miten selvitän virtalähteen? Ja kotelosta mitä? (Kuten sanoin, olen ummikko koneissa :3) GTX560 Ti on myös vaihtoehto, jota harkitsen.
Avaa kotelo ja lue virtalähteen kyljestä. Merkki -> malli -> watti määrä Kotelon koko? Kuinka pitkä näyttis mahtuu sisään?
Noniin, anteeksi että kesti. Virtalähteen teho kuulemma 280W. Merkki kai Fujitsu, malli dps-280 nba. (Eli virtalähde vaihtoon myös? ) Kotelon pituus: 39,5 cm Leveys: 17,5 cm Korkeus: 35 cm En ole varma mutta toivon että oli oikeat jutut
Pakko vaihtaa virtalähde, jos meinaat paremman näyttiksen ostaa. Vanhasta loppuu jo heti kättelyssä tehot kesken. Uudessa saisi olla mielellään ainakin 500W.
Katselin juuri tuon Radeonin (HD 6950 2GB) vaatimuksia ja huomasin saman. Voitteko suositella hyviä virtalähteitä tässä, vai joudunko tekemään uuden aiheen erikseen asiasta?
XFX 550W on hinta-/laatusuhteeltaan varmaan parhaita virtalähteitä tällä hetkellä. Näyttisvalmitajan powerisuosituksia ei kannata katsella, ne on sen verran yläkanttiin vedettyjä.
Kiitos neuvosta, tarkastelen tätä lähemmin huomenna. Pikaisesti katottuna tuo vaikuttaa täydelliseltä. Mutta huomenna tarkemmin. EDIT: Noniin, päädyn nyt sitten siihen että tuon XFX 550W:n hankin. Ja tämä Sapphire Radeon HD 6950 Sapphire-Design 2Gb (http://www.silentrig.com/product/1053/sapphire-radeon-hd-6950-sapphire-design-2gb) on kai sitten se lopullinen valinta. Jos olen tekemässä virhettä niin estäkää ihmeessä, en ehdi noita vielä tänään tilaamaan. Kiitos avusta kaikille vastanneille!