Kumpaa ratkaisua suosittelette? 1 kpl passiivijäähdytetty - joka valmiiksi tai itse modattu 2 kpl crossfire - ja valitsisi siihen passiivijäähdytetyt kortit modatut ei taida mahtua vierekkäin. Voisiko joku avittaa kun olen siirtymässä AGP - PCI-E..
en suosittele kumpaakaan. Suosittelen ostamaa näyttiksen jossa on tuuletin ja vaihdat itse siihen zalmanin vf900cu tuulettimen, on hiljainen ja todella tehokas. Tietysti takuu raukeaa mutta esim. nvidia 7900gt-mallissa on tasan 4 ruuvia jotka ruuvaat irti nätisti ja zalmani kiinni. Noi crossfiret ja sli-moodit o ihan turhia yhdellä kortilla pärjää paremmin kuin hyvin. esim. atin x1900xt loistava hinta-/laatusuhde ~300e
Minäkään en noita useamman kortin virityksiä suosittele, näyttikset kun vanhentuu nopeasti niin sitten sulla on kaks vanhaa näyttistä. Yks hyvä näyttis niin pelit pyörii.
niin ja piti siitä passiivisesta että kuitenkin sitten kotelotuuletuksen pitää olla kunnossa jolloin tuulettimet pitävät kuitenkin ääntä, ei tietysti yhtä kovaa kun noitten näyttisten tuulettimet mutta kuitenki. joten siksi suositttelin sitä zalmania... ps. ku noi passiivi näyttikset tuppaavat käymää tosi kuumina.
Kiitos vastauksista Mitä näyttistä sitten suosittelisitte: En tarvitse huimia pelitehoja, mutta muuten näytön ohjain saisi olla erittäin laadukas ja jäähdytettävissä esim Zalmannin jäähyllä luotettavasti. Kotelotuuletus mulla on suunniteltu hitaaksi ja äänettömäksi, mutta sitä kuitenkin on - kaksi tuuletinta pyörii hitaasti alhaalla sisään ja ylhällä kaksi vielä hitaammin ulos + virtalähde. Ne pyörii niin hitaasti, että käytännössä se on äänetön.
Jäähtyykö noi passiivisella Zalmannilla riittävästi silloin kun kotelon ilma liikkuu melko hitaasti? Rahaa käytetään jos se on jotenkin perusteltua. Olen käsittänyt, että ne tehokkaimmat ohjaimet ylikuumenevat vääjäämättä passiivisella jäähdytyksellä.
http://www.elektroni.fi/?product=6834 Tollanen kiinni ni voi ostaa tehokkaamman kortin. Toi on hiljanen toki ei äänetön. (tämä riippuu pitkälti koneen melusta ja huoneen taustamelusta)
MSI:llä on 7600GT:tä heatpipe-jäähdytyksellä. Ja sitten on vielä HDCP-tuella varustettuja passiivisia (itselläni on), jolloin voi esim. taulutelevisioon (vaatii tv:ltä hdcp-tuen. TV:ssä on usein tarra "HD-ready") kiinnittää koneen ja kuvanlaatu on kaunista.