Näytönsäästäjät eivät käynnisty

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by lenoi, Jan 9, 2007.

1. lenoi

lenoi Member

Trophy Points:
    11
    Sellainen ongelma, että Windowsin näytönsäästäjät eivät käynnisty. Mulla on TFT-näyttö ja olis tärkeää, että näytönsäästäjät toimivat. Myöskään näytön omista asetuksista kytkettävä aikakatkaisu ei toimi. Näytönsäästäjän asetuksissa esim. "blank" niminen näytönsäästäjä toimii jos painan preview-nappulaa (englanninkielinen windows), mutta kun olen odotellut asetuksiin laitetun minuuttimäärän koskematta mihinkään, ei näyttö vaan sammu. Vielä viikko sitten nämä kaikki toimivat ihan hyvin.

2. anttikon

anttikon Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko kokeillut järjestelmän palauttamista?

3. lenoi

lenoi Member

Trophy Points:
    11
    En. Mitä se tarkoittaa ja miten se tehdään?

Last edited: Jan 9, 2007
  4. anttikon

anttikon Regular member

Trophy Points:
    26
    Eli tuo palauttaa järjestelmän aiempaan ajankohtaan.

Käynnistä -> kaikki ohjelmat -> apuohjelmat -> järjestelmä työkalut -> järjestelmän palauttaminen

En muista mitä nuo on enkuks mutta eiköhän auta vähän.

LUE OHJEET

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Toimivatko nuo virransäästötilat ja onko niitä käytössä?

6. lenoi

lenoi Member

Trophy Points:
    11
    Järjestelmän palautus ei auttanut. Virransäästötilat on käytössä, mutta nekään eivät vaikuta. Oisko ehkä näyttiksessä vikaa?

Seuraava lisätään:

Näytönsäästäjät ovat ryhtyneet toimimaan. En edelleenkään tiedä mikä niissä oli vikana ja mikä vian korjasi, mutta kiitos kaikille vaivannäöstä.

Last edited: Jan 11, 2007
  7. jurmukka

jurmukka Guest

Mulla on samanlainen ongelma paitsi että läppäri on ihan uusi ja käyttis on vista home premium noin 1 pv vanha ja näytönsäästäjä sekä virransäästö jutut ei mene päälle vaikka odotan sen määrätyn ajan jotka olen laittanut, järjestelmää ei siis voi plauttaa ainakaan kun juuri tämän asensin eilen.

8. lenoi

lenoi Member

Trophy Points:
    11
    Mulla tais aikanaan olla vikana se, että näytönsäästäjä ja virransäästötila oli asetettu käynnistymään samaan aikaan. Siis sekä näyttiksen odotusaika että monitorin sammumisen odotusaika oli asetettu 15 minuuttiin. Varmaan jonkinlainen bugi windowsissa ja seurauksena oli tuo edellä mainittu. Asiahan korjaantui tietenkin niin että laitoin näytönsäästäjän käynnistymään 10 minuutin jälkeen ja näytön sammumaan eli siirtymään virransäästötilaan vartin jälkeen. Kokeilepa tuota, jos toimisi.

9. jurmukka

jurmukka Guest

Joo, no tämä ongelma ratkesikin seuraavalla tavalla, eli syypäänä on microsoftin langaton usb hiiri, ja katselemalla ms-uutisryhmistä kehotettiin siellä asentamaan yksi päivitys eli tämä HID-Non user other hardware filter, ja kun se olikin ilmestynyt valinnaisiin päivityksiin niin kun latasin sen niin jo alkoi pelittää sekä näytönsäästäjä että virrankäyttösuunnitelma toimii nyt.

Share This Page