Näytöstä!?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by remonen, Jun 22, 2003.

1. remonen

remonen Regular member

Trophy Points:
    26
    kun asensin uuden näytön ohjaimen (Geforce GTS Pro 64mt) niin mun näyttö alko vinkua sillon tällön... onko toi siis ihan normaalia, vaiko räjähtääkö mun näyttö vai mikä siinä niinkun on? mun kone on Celeron 1,7ghz 512ddr 20gt ja Hercules prophet II GTS Pro 64MT...

2. Lumikki

Lumikki Regular member

Trophy Points:
    26
    En tiedä kuinka normaalia tuo on sinun tapauksessa. Näytöt kyllä vinkuu joskus, mutta ei se välttämättä ole normaalia. Onko sulla resoluutiot tai virkistystaajuudet asetettu oikeaksi. Voi olla että ajat vähän huonoa virkistystaajuutta näytölle?

3. remonen

remonen Regular member

Trophy Points:
    26
    mä kaytän 1024 * 768 windowsin resoluutiona, mut mikä se virkistys taajuus oikein on, ja miten sitä saa muutettua, ja mihin se mun kannattas muuttaa?

4. Aixaaja

Aixaaja Member

Trophy Points:
    16
    Riippuu näytöstä ja näytönohjaimesta mitä virkistystaajuutta maksimissaan mikäkin resoluutio tukee.Katsoppa vaikka näytön ja näytönohjaimen manuaalista josko siellä olisi.
    Itse pidän näytössäni 85Hz virkistystaajuutta ,mutta mikäli näyttösi ja näytönohjaimesi tukevat suurempaa kannattaa ottaa käyttöön.

5. Lumikki

Lumikki Regular member

Trophy Points:
    26
    Näytön virkistystaajuutta tai oikeammin näytönohjaimen virkistystaajutta voi säätä, sieltä samasta paikasta kuin sitä resoluutioita. Työpöydän tyhjässä kohdassa ominaisuudet hiiren oikealla napilla. Siellä on asetukset väiliehdellä noi resot, mutta lisäasetukset napin takaa löytyy lisää asioita. Joltain välilehdeltä siellä lisäasetusten takaa saat tuota virkistystaajuutta muutettua. Se voi olla esimerkiksi "Optimaalinen", 50Hz jne.. Kannattaa laittaa se niin korkealle eli suurelle kuin näyttö jä näytönohjain antaa myöten, kyseisellä resoluutiolla. Resoluutio siis vaikuttaa siihen mikä on suurin mahdollinen virkistystaajuus.

Last edited: Jun 23, 2003
  6. remonen

remonen Regular member

Trophy Points:
    26
    jep.. löysin sen virkistys taajuuden mut en vieläkään oikein tiedä mihin se kannattais laittaa... kun ei oo näytön ohjaimen manuaalia ja silleen... se on nyt mulla 60hertsiä. siis se virkistystaajuus.... ehdottakaa jotain.... vaikka et miten saisin sen selville et mitä virk.taajuutta mun kannattas käyttää....

7. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    kokeile nostaa sitä vaikka 85Hz, ei kai siit mitää haittaa ole

itse kokeilin ja jos oli liian korkea, niin tuli ruutuun ilmoitus "Out of Range.." ja siitä sit laskee. Muuttamisen jälkeen käynnistät koneen uudelleen

8. torngark

torngark Regular member

Trophy Points:
    26
    60Hz on aivan liian pieni 72Hz-> niin silmä ei enää erota välkkymistä.
    olen itse pitänyt 75Hz hyvänä koska 85Hz on taas yleensä toisesta ääripäästä.
    jos sulla on vanhempi Monitoori niin kannattaa tarkistaa että monitoori myös hyväksyy Hz määrän.
    esim Nokian jotkut mallit ottavat vain 60Hz vaikka näytönohjaimen asetukset kertovatkin että se on esim 75Hz tohon ongelmaan auttaa se että muuttaa monitoorista Hz määrän tai ajaa monitoorin ajurit eikä käytä sitä tavallista Oletusnäyttöä jota Windows aina käyttää.
    Monitoorin Hz määrän näkee monitoorin valikosta jostain sieltä.

9. remonen

remonen Regular member

Trophy Points:
    26
    mulla on fujitsu siemens näyttö 17''... no, pitääpä kokeilla tota 75hz..

10. remonen

remonen Regular member

Trophy Points:
    26
    nyt loppu näytön vinkuminen. siis kun pistin sen 75 Hz kiitoksia teille kaikille!!!!

KIITOS!!!!

Share This Page