Mulla on semmonen ongelma että näyttö ei lähde päälle. Käynnistän koneen ja kone kyllä raksuttaa mutta näyttö ei lähde päälle. Johdot ovat kaikki paikoillaan ja näyttis on paikallaan. Tilasin uuden virtalähteen vasta kun edellinen hajosi ja vika oli jo sitä ennen. Näyttö on kyllä koko ajan stand by tilassa mutta se ei reagoi mitenkään kun käynnistää koneen. Mikä siis avuksi? Voisko näyttis olla paskana?
mulla oli sama ongelma et näyttö ei lähteny päälle ku tilasin uude näytöohjaime.vika oli tuossa näytönohjaimessa vaihdoi vanhan näytöohjaime takas ni rupes pelittää.
elikkä jos näyttö toimii toisessa koneessa vika voi olla näytönohjaimessa tai sitten siinä on se yleisin vika elikkä kone lähtee käyntiin mutta kuvaa ei tule muuta kuin 20 käynnistyksen jälkeen elikkä emolevyn konkat on poksahtanut. 1.avaa kotelo ja tarkista emolevyn konkat jos niissä näkyy selviä pullistumia vika on siinä. 2.oheiskortin rikkoutuminen esim modeemin voi aiheuttaa saman elikkä poista kaikki muut kortit paitsi näytönohjaimen jos ei toimi testaa näytönohjain ja monitoori toisessa koneessa tai vie testattavaksi alan liikkeeseen.
No näyttö ainaki lähti päälle toisella koneella eli vika on luultavasti siinä emossa tai näytönohjaimessa. Näyttö lähtee juuri siten päälle että se käynnistyy n. 20 yrityksen jälkeen (tai ei enää niinkään useasti). Sitä ennen oli myös sellainen vika että kone sammui melkein heti kun sen ehdin käynnistää eikä kyseessä kuitenkaan ollut se uusi mato kun päivitykset olivat valmiina. En kuitenkaan tiedä mitä nuo emolevyn konkat ovat, joten jos joku voisi tarkemmin kuvailla niitä. Minulla on Epox 8RDA+ emolevynä ja meniskö takuun piikkiin jos nuo konkat on hajonnu??
entä sync error? agp-kortti voi olla "löyhästi" kiinni tai piuha. Minun monitori harrastaa samaa, mutta se ilmoittaa "Sync Error" eli se ei saa käynnistys signaalia näytönohjaimelta... pari kertaa on auttanut, kun ottaa kortin irti ja laittaa takaisin (siis virrat pois )ja pari kertaa on pitänyt koneen ja monitorin powerinapin kanssa värkärä, eli kone päälle ja monitoriin virta ja toisin päin etc, kunnes syncrooni on löytynyt.
Nojoo mulla oli kans semmonen ongelma, että ku sen konee joskus sai päälle nii se kysy korppua. Sano vaa että laita korppu asemaan ja kun jonku korpun heitin nii se valitti ettei löydy tiedostoa AWDFLASH.EXE ja joskus se taas lähti windowsiin mutta sammu melkeen heti ku meni siihen.
Haiskahtaa hiukan emolevyvialta. Vie koneesi tohtoriin. Mikäli takuu ei enää ole voimassa, kotivakuutus voisi korvata suurimman osan vaurioista, jotka ovat ilmeisesti aiheutuneet virtapiikistä, joka on sitten hajottanut edellisen virtalähteesikin. Asiansa osaava korjaamo täyttää vakuutuspaperit puolestasi. Tuo AWDFLASH.exe on biosin päivitykseen tarkoitettu. Onko Sinulta jäänyt päivitys kesken, vai miksi se sitä pyytää?
Sen ku tietäsin miks se sitä kysyy... Takuuta ois emossa jäljellä mutta kuitti pitäs jostain vielä hakea. Eli toi emo varmaan menee sitte takuuseen ku ei näyttäny olevan nuo konkatkaa mitenkään hajalla.