Näyttö menee punaiseksi ja kone jäätyy.

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Vipetzki, Apr 2, 2012.

1. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Eli nyt on tullu sellanen tuore ongelma vastaan että kun olen youtubessa katsonut videota (tällä kertaa himmeän Pulkkailun ABC:tä :D) näyttö on mennyt vaaleanpunaiseksi ja kone jumittunut siihen sitten. Kuvaa siitä tässä :
    Eilen kävi ekan kerran ja tänään toisen kerran eli kaksi kertaa sama juttu käynnyt. Koneen olen käynnistänyt uudestaan ja minkäännäköstä virheraporttia ei ole tullut. Näyttis siis GTX 560Ti jossa uusimmat 296.10 ajurit. Koko kone näkyy sigussa.
    Tarkoittako tämä nyt että näyttiksessä, sen ajureissa vaiko näytössä tai hdmi kaapeleissa on jotain vikaa vai mistäs mahdollisesti kyse? Takuuta kortissa on rutkasti, koko sigun paketti siis on alle kuukauden vanha.

2. Jouko?

Jouko? Moderator Staff Member

Trophy Points:
    78
    Monella tuommoinen on johtunut HDMI-kaapelista/HDMI-paikasta kuten sanoit.. Onko mahdollista kokeilla jollain toisella johdolla HDMI/VGA/DVI?

Last edited: Apr 2, 2012
  3. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Kai se on alettava käyttää sitten vga johtoa adapterilla. Ja mulla on miniHDMI- HDMI adapteri just nyt kiinni ja se heiluu oudosti. Mutta miten koko kone tossa jumittuu sitä ihmettele..

4. Jouko?

Trophy Points:
    78
    Noh se viittais siihen että jotain häikkää voi olla juurikin siinä HDMI-paikassakin.. Jos jonkun aikaa käytät sitä VGA-kaapelia ja huomaat ettei mitään erikoista tapahdu niin voidaan eristää tämä ongelma HDMI-paikan/johdon ongelmaksi.

Joo itellä sama homma.. Tuntuu vähän hataralta kokonaisuudessaan koko liitäntä mutta ei ainakaan vielä ole minkäänlaista ongelmaa ollut havaittavissa.

Perään heitän vielä semmoisen varmistuksen että olethan uusimman Flashin asentanut koneella jos se juuri tuossa youtubea katsellessa kaatuu?

Last edited: Apr 2, 2012
  5. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    On uusin flash asennettu, ja otin äsken näyttiksen irti ja se koko liitäntä, se harmaa palanen niin taipuu ylösalas kun liikuttaa sitä adapteria. Eli huonosti juotettu?

6. Jouko?

Trophy Points:
    78
  7. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
  8. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Eih, joku tässä nyt on, eilen meni jo 2 kertaa ja nyt äsken 5 min sitten meni taas. Käy aina kun on youtubessa. Katoin äskenki 30 sekan videoo niin sen aikana jääty taas siihen. Että suuri kysymysmerrki tälle.

EDIT: Päivitin Flash playerin tai latasin uudestaan ja nyt 30min youtuben katselua takana eikä ongelmia vielä ole tullut. Taidan ajaa ihan varmuuden yöksi 3DMarkia jonkun aikaa. Liitäntänä siis nytten HDMI niinkuin silloin kun näyttö on 4 kertaa mennyt punaiseksi.

Last edited: Apr 3, 2012
  9. Heney

Heney Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla on DVI-liitännällä kiinni kans Geforce 560ti ja youtubessa kans jäätyy kone ja joskus se palautuu ja tulee et näytönohjain on suorittanut virheen ja palautui. Välillä se jää siihen eikä auta mikään muu ku reset. Musta tuntuu et tää on ajuriongelma? Ei vanhemmilla ajureilla ollu tollasta ollenkaan.

10. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Asensin itse nyt vanhemmat ajurit eli 295.73 , eilen taas kone jäätyi samanlailla youtubessa. Nyt testaillaan vaan sitten. Ostin DVI-HDMI kaapelin ja silläkin jäätyi siis eilen. Kokeilen eri vaihtoehtoja nyt ja jos se jäätyy vielä niin postaan tähän mitä on kokeiltu. Voisiko olla PCI-E x16 paikassa mahdollisesti vikaa? En kyllä ole näytönohjainta runnonut että ite en siihe usko.

11. Heney

Heney Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuskin on kiinni. Mulla oli ennemmin Radeon HD 5770 samassa paikassa kiinni eikä siinä tullu mitään tämmöstä.

12. jaakko2010

jaakko2010 Guest

kokeile jotain toista näytönohjainta koneeseen,testaat että jäätyykö toisella....

13. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Näillä ajureilla ei toistaiseksi ole vielä tehnyt tuota, saa nähdä onko ajurivika.

14. jaakko2010

jaakko2010 Guest

poweri voi olla yksi syy vikoihin,ei yksinkertaisesti virta riitä kaikille laitteille...

15. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Ootko tosissas vai ootko true newbie? Väität että 650W ei riitä 560Ti:lle ja muulle? Jos annetaan vähän suuntaan niin GTX 680 vie virtaa muun kokoonpanon kanssa 300W niin siitä voit päätellä jo onko poweri tähän syypää...

16. Rihmasto

Rihmasto Regular member

Trophy Points:
    26
    Voisin itse veikata että ajuri ongelmaa, itsellä sama näyttis ja uusimpien nvidia ajurien myötä on tehnyt tuon saman punaisen näytön jo kaksi kertaa. Itellä kiinni DVI kaapelilla.

17. Vipetzki

Vipetzki Regular member

Trophy Points:
    46
    Eli nyt epäilyt osuu ajureihin vielä jyrkemmin jos mulla ja kahdella muulla on toi vika ollut. Päivitä säkin ajureiksi 295.73 : http://www.nvidia.com/object/win7-winvista-64bit-295.73-whql-driver.html
    Mulla ei nyt torstain jälkeen tehnyt enää sitä kun ajurit vaihoin askeleen vanhemmat.

Share This Page