Otsikko saattaa antaa hiukan väärän kuvan mutta paremmin en pysty muotoilemaan. Olin poistanut gtx 570 näytönohjaimen ajurit, koska halusin asentaa uudemmat ajurit ja saada vanhat ajurit kokonaan pois. Seurasin näitä ohjeita ja kun olin poistanut ajurit ja näytönohjaimen koneelta käynnistin koneen uudestaan, jotta voisin asentaa uudet ajurit mutta mitään ei tapahtunut vaikka kone hyrräsi normaaliin tapaan. Ohjeissa tosiaan neuvottiin poistamaan näytönohjain ja niin tehtyäni näyttö meni tietenkin pimeeksi mutta vaihdoin hdmi piuhan emolevyyn kiinni ja kuva näkyi taas. Uudelleenn käynnistyksen yhteydessä homma ei kuitenkaan enää toiminut vaikka kokeilin vga,dvi ja hdmi piuhaa.. Onko mitään ideoita kuinka tulisi toimia? Näyttö antaa viestin että "no hdmi/vga/dvi signal", kun piuhat ottaa irti. Näyttö siis tuntuisi olevan kunnossa ja tuntuu oudolta, että emolevylle olisi käynyt jotain kesken uudelleen käynnistyksen. Luin täältä , että emolevyn patterin voisi ottaa irti mutta olen todella amatööri näissä asioissa... Sanomattakin selvää, että kaikki apu tervetullutta. Uudella koneella kun ei nyt voi tehdä yhtään mitään.
Sammutitko koneen kun teit noita poistoja ja kytkentöjä? Tekstistä jäi jotenkin mieleen, että koneessa oli virta päällä koko ajan. Ilmeisesti biossista pitää kytkeä uudelleen tuo gtx 570 näytönohjain käyttöön.
Kiitos vastauksesta. En muistaakseni sammuttanut jokaisen eri kytkennän kohdalla, jotenkin tuntuu pahalta sammuttaa virtanapista uudestaan ja uudestaan mutta onko se edes haitallista koneelle? Olen jotenkin siinä uskomuksessa, että se tekisi pahaa esim kovalevylle. Ongelma on, että en voi tehdä biossissa mitään, koska en yksinkertaisesti näe monitorista muuta kuin mustaa... Mutta menen heti nyt kokeilemaan eri piuhat läpi ja sammutan koneen aina välissä. Mietin myös sitä patterin ottamista emolevystä mutta en tosiaan tiedä yhtään miten se tapahtuu mutta eiköhän siihenkin ohjeet netistä löydy.
Vaikka sammuttaa kytkentöjen välissä, niin ei se muuta tilannetta miksikään. Pelkkää mustaa ruudussa. Jotenkin käsittämätöntä. Eikö sen pitäisi kuitenkin havaita emolevyn integroitu näytönohjain vaikka poistinkin paremman näytönohjaimen koneelta? Ja kyllähän se sitä hetken ennen boottausta tunnistikin... En ymmärrä kyllä yhtään. Nvidian keskustelupalstalta ja olipahan aihe vielä "sticky", että kaikki voivat helposti seurata ohjeita. Laitoin myös sille forumille kysymystä mutta ei ole kuulunut neuvoja. Nyt sitä sitten ihmetellään, että tulipahan ostettua kone, jota ei voi käyttää. EDIT: Kokeilin ottaa emolevyn pariston pois reiluksi puoleksi tunniksi mutta ei siitäkään mitään apua ollut. Kokeilin myös näyttöä PS3 kanssa ja hyvin toimii siinä. Mulla loppuu ideat tämän suhteen.