Mulla on vähän yli vuoden vanha Hp:n tft 15 tuuman näyttö. Se aloitti näytön pimenemisen niin, että aluksi se välillä meni ihan mustaks ja ei edes virtanapista saanut näyttöä sammumaan. Sitten kun repi takaanta johdon irti ja laitto sen vähän ajan päästä uudestaan niin sitten näyttö taas pelasi. Nyt se on alkanut tekemään eri tavalla tota ongelmaa. Nyt näytöstä lähtee ihan virta aina kun tietokone käynnistetään, laitetaan joku peli tai pistetään joku playeri päälle. Eli tämä näyttöongelma alkoi eri tavalla ja nyt se tekee tota virta pois ongelmaa. En tiedä onko tarpeeks hyvin selitetty, mutta olisi kiva jos jollain ois neuvoa tähän vai onko se uuden näytön osto? Just kuukaus sitten loppu takuu..Aika hämärää on se, että nytten se alko sammuttamaan ittestään sitä näyttöä, kun alkuun se näyttö pimeni ja sitä ei voinu sammuttaa.
Ei oo takuuta enää. Mistäköhän mä voisin ite selvittää onko siinä viallinen virtalähde? Tossa ite näytössäkin on jotain asetuksia, mut en oo niihin koskenu ja pelas se hyvin siihen saakka kunnes takuu loppu niin ei pelaa enää..
Huomasin sen ettei se näyttö sekoile muissa peleissä kun noissa popcap pelissä. Onkohan niissä pleissä joku vikana? Kyllä ne telkkarissa näkyy hyvin, mutta tää tietokoneen näyttö vaan sammuilee kokoajan..
Onko Wintoosassa (oletan, että käyttiksesi on joku niistä) asetettu näytölle joku järkevä virkistystaajuus, siis joku mihin näyttö pystyy? Mikäli vain vähän yli vuoden vanhasta, ohjeiden mukaan käytetystä näytöstä hajoaa jotain, sanoisin kyllä, että kuluttajansuojalain perusteella voisi vaatia myyjää/maahantuojaa korjaamaan vian, vaikkei takuu enää voimassa olekaan. Kyllähän näytön kohtuullinen kestoikä on ainakin 3 vuotta.
Windowsin käyttis on, mutta mistä noita näytön virkistystaajuuksia asetellaan? En ole meinaan säädelly mitään asetuksia, että pitäiskö jostain säätää jotain vai säädetäänkö ite tosta näytöstä jotain? Mikä sen näytön virran katkasee, onko se ite toi keskusyksikkö vai ite näyttö? Kyllä mä oon tuolta ohjauspaneelista katellu näytön asetuksia, mutta ei siellä niinku oo mitään muutettavaa, ainakaan mä en tajuis mitä sielä pitää muuttaa...
Työpöydän tyhjän kohdan päällä painat hiiren oikeanpuoleista namiskaa, valitset 'Properties', sitten 'Settings'-välilehti, 'Advanced'-nappi ja lopuksi 'Monitor'-välilehti, niin pitäisi löytyä kohta 'Refresh Frequency', jossa pitäisi olla valittuna sellainen taajuus, johon se näyttösi pystyy. Pienillä taajuuksilla kuva voi välkkyä ikävästi, liian suurilla taas näytössä oleva suojapiiri voi pimentää näytön (tai ellei suojausta ole, niin rikkoa sen). Tarkista näytön manuskasta, mitä virkistystaajuutta siinä voi käyttää.
Ruksi kohtaan "piilota näytölle sopimattomat virkistystaajuudet" ni tulee ne mitä se näyttö varmasti kestää.
Laitoin ruksin sinne piilota näytölle sopimattomat näyttötilat, mutta se ei vaikuttanu. silti heti kun pelin laitto päälle niin monitori sammu. pitäisköhän niihin muiohin kohtiin laittaa vielä jotain? Siellä on se virkistystaajuus 60 hertsiä ja näytöntyyppi on oletusnäyttö, eikä se näyttö mikä mulla on eli hp f1523 flat panel monitor. Tässä on ilmennyt vielä semmonen homma et ku otan pelistä tai playereistä äänet asetuksista pois niin silloin pelaa ihan hyvin, mutta heti kun laittaa äänet pois näyttö sammuu ittestään.
Aikas varmasti on koneesta irq:t eli keskeytykset päälekkäin näytönohjaimen ja äänikortin kanssa mulla oli sama ongelma. Tarkista keskeytykset (control panel> system> hardware> device manager> view> resources by type). Jos on päällekkäin niin voit yrittää vaihtaa keskeytyksiä (yleensä ei voi). Koita vaihtaa korttien paikkaa emolta se on joskus auttanut. Kun oli tuo sama ongelma itellä (w2000) niin huomasin että ajurien asentamisjärjestyksellä on merkitystä Setupissa (bios) voi olla kohta reserve irq to isa tai jotain semmosta ni ota ne pois käytöstä jos sulla ei ole isa kortteja koneessa.
Mä en taida löytää kaikkia noita kohtia kun ei oikein oo englanti hallussa ja on suomenkielinen windows xp, mutta sen verran oon päässy eteenpäin et oon tuolla laitehallinnassa, mut mitä sieltä katotaan? Siellä on tollasii kohtii kun esim. suorittimet,näppäimistöt, näytönsovittimet,näytöt, portit ym.Tuolta järjestelmälaitteet löytyy sellanen kohta kun ohjelmoitava keskeytysohjain, ei se varmaan se oo? Miten korttien paikkaa emolta vaihdetaan? Auttaaks formatointi tähän hommaan? Mä en oikein tiedä mitä kaikkee tässä koneessa on kuntää on tällänen hp pavilion pyötätietokone. Ainut mitä siihen on lisätty on toi radeon 9200 näytönohjain. Nekin ajurit laitoin uudestaan, mut ainakaan se ei vaikuttanu mitään.Missä toi setupin bios on?