Kaverini koneessa on semmoinen ongelma ,että joskus näyttö vain pysähtyy ja se pysyy pysähtyneenä vaikka kuinka kauan eikä mitään ole tehtävissä. Kone on kerran ollut korjattavana ja kovalevy on kuulemma vaihdettu. Ongelma ei korjaantunut. Epäilisin että kyse olisi näytön ohjaimen ajureista. kone on 3-4 vuotta vanha xp ja ennen on toiminut hyvin. näyttis on NVIDIA GeForce4 MX 420. Ongelma ei ole pelkästään peliä pelatessa vaan myös esim. netin käytössä. Apua?
Eli meneekö kone totaalisesti jumiin vai kuuluvatko esim. äänet kun kuva pysähtyy? Näytönohjaimen ja suorittimen lämpötiloja tarkkailtu?
Kone menee totaalisesti jumiin, äänetkin jumittuvat siihen kohtaa mihin se jäi ja kuuluu vaan rätinää. lämpötiloista en tiedä, ei varmaan ole tarkkailtu. mutta voisin sanoa hänelle siitä.
Ei nuo lämpötilat ainakaan kovinkaan kriittisiltä näytä. Kannattaa tietenkin kokeilla näytönohjaimen, piirisarjan ja äänikortin ajurien päivitystä. Ja seuraavalle kuvankaappauskerralle vihjeeksi että alt+print screen kaappaa vain aktiivisesta ikkunasta kuvan.
Mulla tekee samaa pelin aikana, varmasti näyttiksen lämmöt nousee liian korkeille, koska muita lämpöjä voin tarkkailla eikä ne ole korkeat.. Ongelma hävisi kun pelaa koppa auki.
Mulla on ollu tuo sama ongelma. Eli kone vain totaalisesti stoppaa. en sit tiiä johtuuko lämpötiloista. mutta mulla sen se tekee ku ajat ewidolla täyden scannauksen läpi. Sit se vaa jumahtaa.
OK. kiitoksia ja pitää nyt vaan koitella noita kaikkia neuvoja . Huoltoon se kone on kuulemma jokatapauksessa menee.