Tarkoitukseni oli laittaa asetuksista näytön näkymään kloonina televisiossa. Asetusten säätäminen tuotti pimeän lopputuloksen. Kun koneen käynnistää uudelleen, niin kaikki alku tekstit ja tiedot näkyvät normaalisti, mutta kun windowsin pitäisi käynnistyä niin näkyy vain musta näyttö ja käynnistys ääni kuuluu kaijuttimista, eli windows kyllä toimii taustalla. Yritin käynnistää windowsin vikasietotilaa mutta koneen toiminta pysähtyy mennessään vikasietotilaan. Alkaa olla konstit vähän loppu, eikä aijemmin ainakaan minulle ole moista käynyt. Kellään mitään ohjeita, kun konetta on aika heikko käyttää kun ei mitään näy.
onko sulla tv vielä kiinni koneessa? itellä oli samanlainen ongelma joskus, kun oli telkkari kiinni ja sitten otin sen irti.. äänet kuulu, mutta näytössä ei näkynyt kuvaa.. ei muuta kun takas tv kiinni ni siellähän se kuva oli.. johtu siitä, että tv oli jääny primääri näytöks..
joo olen sitäkin kokeillut, eli irrottaa television piuhat. Mutta ei ole auttanut. Tarkistin myös ettei kuva olisi vain pelkästään televisiossa mutta siellä oli sama homma eli pelkkää mustaa. hmm. täytynee varmaan ottaa yhteyttä jonnekkin alan liikkeeseen.
Eli vielä selvennys: Kun on kummatkin televisio ja tavallinen näyttö kiinni nii kummastakaan ei näy kuvaa, eikö? Ookko koittanu näyttiksen toista näyttöliitäntä (yleensä dvi ja on muunnettavissa "normaaliksi" adapterin avulla)?
Joo eli tarkennus! Kun näyttö ja televisio on kiinni niin, molemmissa näkyy kuvaa siihen asti kunnes windows käynnistyy ja molemmissa näkyy myös kuva kun "yritän" mennä vikasietotilaan. Bios näkyy myös molemmilla ruuduilla. Niin ja kokeilin näytön toista porttia, sama homma eli kuva näkyy alkuksi mutta sitten taas pimenee kun yrittää windowsia käynnistää.
Mulla on joskus ollu vanhempien koneiden kanssa samaa ongelmaa. Ainoa ratkaisu minkä oon keksiny on seuraava: 1. Koneessa oleva näyttis irti 2. Joku toinen vanha (vaikka pci tai joku) näytönohjain kiinni 3. Poista alkuperäisen näyttiksen ajurit. 4. Irrota vanha näyttis 5. asenna alkuperänen paikalleen ja asenna ajurit uudestaan. Tolla pitäis kuva näkyy. Ongelma on vissiinkin siinä, että sun näyttö ei tue näytönohjaimen ajureita sillon kun siinä on tv kiinni. Kuis vanha näyttö kyseessä? merkki?
No niin joo.. Kiitos vinkeistä vaan kaikille. Sain ongelman hoidettua. näytönohjaimet oli ihan kunnossa. eli asetuksissa vain oli jotain mäihää. Asensin Windowsin vanhan päälle, niin alkoi kuva näkyä. Sitten vaan päivitin ajurit niin se oli siinä. Mutta kiitos avusta.