Moro, eli ostin kaverilta näytön ohjaimen mun hp pakettikoneeseen, niin asensin sen näytönohjaimen ja pistin sen johdon siitä näyttiksestä näyttöön nii ei saa signaalia. Mut laitoin näyttiksen vaa siihe väylään kiinni, mut siitä tulee johto mis on 2 1 pinnin liitintä ja en tiiä mihin ne pitää pistää. Toinen on SPDIF ja toinen on GND. Oon vähä avuton
pistä lisä virtapiuha kiinni eli virtalähteestä piuha siihen näytönohjaimen perään,vähän niinku tälleen.
Se että kaverisi on asentanut näyttiksensä vajaasti ei tarkoita että sun kannattaisi tehdä samalla tavalla väärin. Lisävirta siis kiinni, kun sellainen on. Ajurit tietysti myös kuntoon. Toisen piuhan kytkemiseen tästä saattaa olla apua: http://www.tomshardware.co.uk/forum/285779-15-connect-cable-motherboard-help
Nyt on se lisävirtapiuha kiinni. Tuli viel semmonen mielee et pitääkö mun ottaa vanha näyttis jotenki pois käytöstä ku seon integroitu? Ei auttanu mitää viel se virtapiuha. Tulee että ei signaalia.
Kokeile sitä integroitua. Se saattaa edelleen olla ykkösnäyttis ja kuva tulee sen kautta. Jos näin, niin mene BIOSiin ja vaihda PCIe-näyttis ykköseksi.
Ei näy. Mutta en oo laittanu sitä ykkösnäyttikseks vielä. Kun ei tiiä miten se tehää. Pitää ny kattoo jos joku kaveri vaikka osais neuvoo. Tai jos jossai ois ohjeet?
Paha säätää BIOS:ssa mitään ennen kuin kuva näkyy edes jotain kautta. Jos integroitukaan ei näytä kuvaa silloin kun erillinen kortti on kiinni, niin ilmeisesti kone osaa vaihtaa automaattisesti erilliseen näyttikseen. Jostain syystä se vain ei näytä mitään. Nyt menee jo vähän hakuammunnaksi, mutta kai olet varmistanut että näytönohjain on kunnolla pohjassa väylässään ja kokeillut kaikkia näytiksen liittmiä? Sillä ei periaatteessa pitäisi olla väliä missä liittimessä kaapeli on, mutta on näitä henkimaailman juttuja tullut ennenkin vastaan. Tärkeä juttu näyttiksen toiminnan kannalta on tietysti virtalähde? Minkälainen se on? Jos koneessa oli alunperin integroitu näyttis, niin poweri ei välttämättä wateilla hurraa.
Siis näyttää integroidulla näyttiksellä. Poweri on 300w mutta kaverilla oli sama ja jakso pyörittää. Ja sillä oli vielä tehokkaampi prossu. Pitäskö vaan säätää BIOS:lla?
Resetoi CMOS, ota 9600 pois ja laita piuha integroutuun. Sitten BIOSiin ja sieltä Primary Display Adapter ja laita PCI-E x16 jos on.
Seelvä. Viellä on 1 ongelma. Kun mun powerista ei nuu semmosta liitintä mistä tulee sitä lisävirtaa. Kaverin koneessa on semmosia 2 ja koneet o vierekkäi nii saan siitä virtaa Mut onko jossai jotai adaptereita siihe?