Sigun näyttis on idlenä 60astetta ja jos sitä rasittaa niin 80astetta tulee todella helposti. Ajattelin että olisin availlu vähän jäähyä ja katellu oisko jotain voinu tehä mutta eipä irronnu jäähy vaikka kuinka koitin ihan voimaakin käyttäen. sataan kertaan tarkistin että olin ottanu kaikki ruuvit irti, jne. mutta jäähy pysy paikoillaan. Muuten kai tuo olis sama vaikka lämpeis kuinka vaan kun se samalla nostaa prossun ja emon lämpötilaa yli 10asteella.. Eli sitäpä kysäsen että miten voin saada tuota lämpötilaa alaspäin? Tuntuu niin hurjalle nuo lukemat kun entinen hd5450 (passiivinen) ei minkäänlaisessa rasituksessa noussu yli 50asteen, ja idlenä oli siinä 40asteessa.
hmm, näetkö ovatko jäähyn ruuvein vastakappaleet pcb:n sisälle meneviä? Jos eivät ole, niin nitkuta/ pyöritä sitä varovasti suuntaan ja toiseensa, pitäisi pian ruveta kovettuneet liimatahnat heltymään. Jos ei muuten niin näyttis tunniksi pakastimeen, sitten pitäisi cooleri lähteä nätisti irti. Luulen että huonoista tahnoista tuo johtuu.. ja vielä että 5450 passiivisena ei lämpiä, testattu juttu, että siihen huono vertailla
Joo ei se hälyyttävä ookkaan mutta itteä häiritsee kun kokoonpano muuten kävis idlessä 30asteessa vaan tuo näyttis nostattaa muidenkin osien lämpötiloja... Mä vaan oon just tällänen nihlisti etten osaa antaa tollasen asian olla vaan se vaivaa mua niin kauan että saan ratkastua "ongelman" tavalla tai toisella
Olethan tarkistanu, ettei se näyttis ole vinossa? En tota jäähymallia tosiaan tunne, mutta porukkahan on väsänny pitkille korteille omia "standeja" joilla ne pysyy suorassa
Oon tarkastanu. Jämäkästi istuu suorassa ja tilaakin on ympärillä. Noissa korteissa on ilmeisesti ihan normaalia että käyvät lämpiminä. Koitin sitä jäähyä irti vaan ei hievahtanutkaan, tuo on tällä hetkellä ainoa näyttis niin ei viitti sitä hajottamaan alkaa. Jonkun aikaa asiaa tutkittuani huomasin että tuohon kunnon vaihtojäähy on niin kallis että ennemmin laittaa rahat vaikka tähän. Myy tuon kortin sitte etiäppäin muutamalla kympillä.
Tuo kortti nyt on sellanen lämpöpatteri ettei ihmekkään jos ei yksi parhaistakaan jäähyistäkään pidä viileänä.
Ei irtoo tuo jäähy varmaan ku rautasahalla. Enkä viitti enempää sitä repiäkkään.joten PLAN B: Mitenkäs tuosta vois laskea kelloja että sais sen sillee käymään pikkusen viileempänä? Mulla ei ole siis minkäännäkösä tietotaitoa/kokemusta kellottamisesta suuntaan tai toiseen. Jotain linkkejä koitin lukea vaan oli ihan täyttä hepreaa ja koskivat sitäpaitsi prossunkellottamista. Kaikki vinkit tervetulleita. Edit: Löysin netin kautta MSI Afterburner softan ja ohjeen. Pudotin core clock:a ja memory clock:a rankalla kädellä melkein minimiin ja samalla laitoin manuaaliseksi tuon fan speedin. Näillä sain lämmöt tippumaan 45asteeseen. Nyt oon jo tyytyväinen. Testit meni läpi ihan jees ja rasituksessa lämmöt oli max. 56astetta. Ei varmaan ihan paras tapa pudottaa lämpöjä mutta kun tällä koneella ei pelata kuin fb pelejä ja katsellaan youtube-videoita niin liekköhän tuo kellojen pudotus haittaa menoa, ei ainakaan vielä ole haitannu. Sanokaa viisaammat jos tuosta on jotain haittaa. Alkuperäset asetukset muokatut