Sain kaverilta näyttiksen mutta en tiedä sen merkkiä ja mallia joten en saa siihen oikeita ajureita ladattua,eli miten ne saa selville pelkästä ohjaimesta?Koneeni ei sitä ainakaan itsestään tunnista,tällä hetkelä kone toimii integroidulla ohjaimella.En itse koneista paljoa ymmärrä joten auttakaa tyhmää!
6-pinninnen virtaliitin näyttää tältä ja tulee kortin reunassa olevaan naarasliittimeen. Osaatko yhtään sanoa mitä sarjaa näyttis on, niin tietäisi pitäisikö siinä edes olla lisävirtaliitin? Biossiin pääset koneen käynnistyessä painamalla jotakin (konekohtaista) näppäintä, yleensä Del tai joku F-näppäin. Näytön alareunassa lukee "press näppäin to enter BIOS" tms. Mulla näyttisasetukset löytyvät kohdasta "integrated peripherals" ja sieltä "init display first" johon tulee valtia "PCI" tms. Edit: Typoja, typoja...
Et ole varmaankaan disabloinut sitä Integroitua biossista. Axu antoi ohjeet eli noin teet sen. Tottakai googlettamallakin löytyy varmasti apua.
Mulla ei ainakaan tartennu disabloida integroitua, mutta mulla oli sellane ongelma että ei ollu lisävirtaliitintä että siks ei näkyny kuva joten jos siinä sun näyttiksessä on sellanen kohta johon tulee sellanen 6 pinninen juttu niin tarttet sen lisävirta johon
Yleensä integroitu osaa väistää erillisen kortin tieltä, mutta mahdollista sekin ettei. Tämä on nyt kuitenkin hakuammuntaa niin kauan, että saadaan tietoon onko näyttiksessä lisävirtapaikkaa vai ei. Osaatko hasuli kertoa mitään näyttiksestä? Valmistaja, joku sarja tai edes ikä, niin osaisi vähän paremmin ehdotella mahdollisia vikoja.