Näyttiksen päivitys

Discussion in 'Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä' started by Jereh, Jun 28, 2011.

1. Jereh

Jereh Regular member

Trophy Points:
    26
    E6600
    2GB RAM
    HD4850
    Asus P5B

Tommonen kokoonpano nykyään ja hyvin oon pärjänny tähän päivään asti. Pelailen lähinnä vain yhtä peliä joka on Team Fortress 2. Tavoitteena olisi nyt päivittää ehkä näyttis vähän tehokkaampaan, jotta peli pyörisi tasaisella fps:llä tiukemmissakin tilanteissa. Käytän high fps konffeja, mutta silti fps droppailee 60-80 aina kun ruudulla tapahtuu vähän enemmän mäiskettä. Budjetti on tietysti mahdollisimman pieni, EHDOTTOMASTI alle 100e. Olen suht. hukassa näiden nyky näyttisten hintojen kanssa, joten pyydän nyt teitä viisaampia ehdottamaan jotain sopivaa näyttistä mulle :). Murosta olen vähän seuraillut mitä hintoja käytetyistä näyttiksistä pyydetään ja sellainen 50-70€ maksava näyttis joka toisi pienen performance boostin olisi loistava!

PS. Myös uusia näyttiksiä saa ehdotella jos ne ovat huomattavasti tehokkaampia kuin joku käytetty samassa hintaluokassa.

2. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Tehokkaamman, alle 100e ostaminen on käytännössä mahdotonta uutena. HD4850:stä sai vielä hetki sitten kaupasta noin 90-100€:n hintaan uutena. Ensimmäisenä tulee mieleen joku HD5670 joka on merkittävästi hitaampi kuin HD4870. HD5670 jää reippaasti jopa HD4770:n jalkoihin.

HD5670 kustantaa about 70-100€. Joten osta käytettynä, säästä tai kellota.

Last edited: Jun 28, 2011
  3. Jereh

Jereh Regular member

Trophy Points:
    26
    Tarkoituksena siis koko ajan ollutkin juuri käytetyn ostaminen. HD5770 ja HD4870 näyttäisi pyörivän ihan kohtuullisissa hinnoissa. Toisiko jompikumpi niistä vähän lisää potkua vai olisiko ihan turha päivitys? Tätä nykystä HD4850 oon koittanut kellottaa, mutta heti tulee artifakteja ruutuun kun pelaa..

4. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Tuossa vähän revikkaa siitä miten nuo kolme korttia pärjäävät toisiaan vastaan.

http://www.techspot.com/review/209-ati-radeon-hd-5770/

Muita mitä kannattaa katsella käytettynä

HD4890
    GTX260, 275, 280, 285

Millainen poweri sulta löytyy niin uskaltaa ehdotella. Meinaan nuo alkavat hörppäämään sen verran virtaa että ihan huonolla powereilla noita ei pyöritellä.

*edit linkit huutokauppasivuille kielletty myös O/M alueen ulkopuolella :) - Betrayed*

Kato tuolta, murosta ja täältä... Kyllä varmasti jotain löytyy ;)

Last edited: Jun 29, 2011
  5. Jereh

Jereh Regular member

Trophy Points:
    26
    Poweri on antec sonata III kopan mukana tullut. Ymmärtääkseni ihan suht laadukas pitäs olla..

Näillä näkymin päädyn tohon HD4870 korttiin ellei vastaan tule jotain parempaa vaihtoehtoa. Toivottavasti siitä nyt jotain fps boostia saa ettei rahat (50e posteineen) mene ihan hukkaan :|. Kiitoksia Lerppu86! Susta ollu tosi paljon apua ;)

6. Lerppu86

Lerppu86 Active member

Trophy Points:
    68
    Ihan ok poweri. Iän myötä noita on alkanut rikkoutumaan aika tiheään tahtiin mutta uskoisin sen vielä noilla kuormilla kestävän ihan hyvin.

Share This Page