Näyttiksistä

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by piiska, Sep 11, 2004.

1. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Olisin ostamassa uutta näyttistä esim. http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0741415909342 tuo. Näyttää ihan hyvältä ja halvalta, vai? Entäpä jos ottaisinkin tän http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0741412101664 . Toi olis muuten mun makuun, mutta kuulin, että jos ottaisin ton 9800XT:n ni mun P4 2.2Ghz prossu ei saisi kaikkia tehoja irti tosta näyttiksestä. Ehdottakaa muitaki näyttiksiä, mitkä kävis mulle pelikäyttöön.

Mitenkäs sit näyttiksen yhteensopivuus muiden koneen osien kanssa? Ja sit vielä sellasta, et pitääkö asentaa Windows uudestaa, että toi uus näyttis vaikuttas fps:ään peleissä, ku yhel tutul ei vaikuttanu ennen ku asensi Windowsin uudestaa? Itse en millään viitsisi alkaa asentaa uudestaan.

Käyttis: WinXP Pro Suomenkielinen
    Power: Joku 380W
    Emolevy: Intel D845BG MPGA478 ATX DDR Audio
    Prossu: P4 2200/400 Socket 478
    Muistit: 2 x Kingston 512Mb PC2100 CL2.5
    Äänikortti: Creative Audigy
    Nyk. Näyttis: Inno3D Geforce4 Ti4600 128Mb

Last edited: Sep 11, 2004
  2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
  3. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Niin ajattelinki, että kannattaa tuo 9800 ottaa, mutta kumpi XT vai Pro? Mitä eroa niillä on?

Onko tuo 9800 (xt/pro) "liian tehokas" mun koneeseen eli kone ei saisi kaikkia tehoja irti näyttiksestä?

Käykö tuo 9800 (xt/pro) mun koneeseen minkä mainitsin alussa?

4. icedaemon

icedaemon Regular member

Trophy Points:
    26
    9800 XT waan hankintaan.
    Miksi ei toimisi tossa mainitussa koneessa ?

5. toimelias

toimelias Member

Trophy Points:
    16
    Kannattaa ostaa 9800 Pro, koska taitaa kaikki tällä hetkellä olevat pro kortit olla rampautettuja XT kortteja, eli ne on ihka aitoja xt kortteja joista on vaan laskettu kelloja ja laitettu pro:n bios. 9800 pro:n kun kellottaa ja Fläshää XT:n biosin saa 9800 XT:n Pro:n hinnalla!täältä lisätietoa: http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=21&thread=311780

6. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Sitte vielä kaipaisin vastausta tähän, että onko tuo 9800 (xt/pro) "liian tehokas" mun koneeseen eli kone ei saisi kaikkia tehoja irti näyttiksestä?

Kone:
    Käyttis: WinXP Pro Suomenkielinen
    Power: Joku 380W
    Emolevy: Intel D845BG MPGA478 ATX DDR Audio
    Prossu: P4 2200/400 Socket 478
    Muistit: 2 x Kingston 512Mb PC2100 CL2.5
    Äänikortti: Creative Audigy
    Nyk. Näyttis: Inno3D Geforce4 Ti4600 128Mb

7. toimelias

toimelias Member

Trophy Points:
    16
    Last edited: Sep 12, 2004
  8. jartar

jartar Senior member

Trophy Points:
    143
    Pari kuukautta sitten ostamani 9800 pro kortti ei kyllä ollut xt malli. Siinä oli vielä vanha ydin ja paskat muistit. Merkkinä oli club 3d ja vasta myöhemmin kuulin että ne ovat huonoja kellottumaan. Merkkinä suosittelisin sapphirea. Kellottuvat pirun hyvin ainakin kuulemani mukaan. Ainoa vika noissa pro korteissa tulee siinä näyttömuistin määrässä. Niitä kuin ei kannata ostaa isommalla määrällä kuin 128 Mb. Tosin sellaisia pelejä jotka vaativat enemmän näyttiksen muistia ei ole montaa. Doom 3 on ainoa joka tulee mieleen (ultra detail asetuksilla).

9. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Sitä vielä kysyisin, että miten tuo 9800 XT sitten tuottaa lämpöä verrattuna tohon Geforce4 Ti4600 näyttikseen? Tällä hetkellä koneessa on virtalähteen, prosessorin ja näyttiksen tuulettimet. Nykyisellään ei ole lämmön kanssa ongelmia ollut. Lepotilassa virtalähde puhaltaa milteimpä viileää ilmaa ja rasituksessa lämmintä, mutta ei kuitenkaa kuumaa. Riittävätkö tuulettimet vai joutuuko hankkimaan lisätuulettimia tai jopa uutta koteloa, koska tää on yli 3 vuotta vanha Sunlogix kotelo?

Minä en noista kellotuksista tiedä, mutta tossa Sapphiren ja Club 3D:n 9800XT korteissa on aika suuri hintaero ja kun tuota rahaa ei kauheesti ole, niin kyllä tuon halvemman ajattelin ostaa. Eikös se joku Atitool ollu joku helppokäyttöinen kellotusohjelma, jos nyt sitten päätän joskus sitä näyttistä kellottaa?

Last edited: Sep 12, 2004
  10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Eipä varmaan tarvitse kotelotuuletusta lisätä.
    ATItool on helppo käyttää.

11. soku

soku Regular member

Trophy Points:
    26
    http://www.msi.com.tw/program/products/vga/vga/pro_vga_detail.php?UID=576

Itselläni on tuo ja siinä on jo valmiina aika massiivinen jäähdytys joten vaikka kellottaisit tuota niin ei lämpöjen pitäisi pahemmin nousta :)

Eli suosittelen tuota MSI:n 9800 Pro:ta.
    Vielä ylimääräisenä plussana, tuossa MSI:n kortissa on r360-core joka on sama kuin 9800 XT:issä.

Hinnaltaan tuo on jtn. 215e

12. piiska

piiska Active member

Trophy Points:
    66
    Mitenkäs sit tuo näytönohjaimen asennus tapahtuu?

Käykö näin:
    1) Poistan nvidian ajurin koneelta
    2) Kone kiinni ja vanha Geforce irti
    3) 9800 koneeseen
    4) kone päälle ja uusimmat catalystit asennukseen?

Vai joutuuko tekemään jotai muuta tai säätämään Biosista jotain? Oon aika alottelija näis jutuis ja en viittis serkkuu vaivata ton näyttiksen takia.

13. soku

soku Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei siinä yleensä sen kummempaa ole ku ajurit pois ja vanha kortti pois ja uus kortti kiinni ja sitte uudet ajurit paikalleen niin pitäis toimia.

Näissä uusissa näytönohjaimissa vaan on sellainen hauska juttu ku ylimääräinen virtajohto yleensä, joten pidä huoli että oot pistäny sen näytönohjaimen virtajohdon kiinni (olettaen siis että uudessa näytönohjaimessa on virtajohto)

Esim. tuossa MSI:n kortissa on virtajohto.

BIOSia tuskin tarvitsee säädellä koska sieltä yleensä voit vain muutella esim. näyttiksen Aperturet ja Fast Write ynm. ominaisuuskrääsät.

Share This Page