Jooh elikkäs.. mun toisessa koneessa oleva Gefore 9800GT on nyt sitten vihdoin ottanu lopputilin tästä maailmasta..kaks kertaa olen sen uunissa käyttänyt ja jo toisen kerran jälkeen aika toimivuuden ja hajoamisen välillä oli alle kuukausi..ei jaksais enää yrittää elvyttää. Tällä hetkellä kone heittää bsod'in joka kerta kun aukaisen sen. Olen nyt vähän netissä selannut ja uskon että tuollaista 9800GT ei varmaan myynnissä enää ole, sen verran vanha kortti on kyseessä..Mietinkin, että voisin täältä kysäistä onko teillä tietoa uudesta edullisesta (mieluusti alle 100 eur) näytönohjaimesta, jolla voisin korvata tuon hajonneen. Huom! Alle 100 eur siistä syystä, että siinä on prossuna Athlon 7750 Dual-Core yms. en halua että näyttis bottleneckkaa/maksaa turhasta jos kone ei osaa hyödyntää näyttiksen tehoja. Uskoisin että 9800GT on jotain 60-70 dollarin luokkaa tällä hetkellä. Saisko siihen hintaan - 100 eur, jotain samantapaista, nykyaikaisempaa korttia? Muita tietoja koneesta (jos on tarve): Ram - 4gb ddr2 Mb - ASUSTeK M2N68-AM Plus Cpu - AMD Athlon 7750 Kiitän! Edittiä: Virtalähteen tehot voin vielä lisätä tähän,jos on tarvetta. Luin näitä viestejä täältä ja näin, että eräällä henkilöllä oli hajonnut 8800GT, eikös se ole samaa luokkaa omani kanssa? Sille suositeltiin korvaajaksi Radeon 7750. Mielipiteitä tästä?
Samaa suosittelen sinullekkin,koska muu kokoonpanosi,on sen verta *mopo*,että radeon 7750 on vielä ostettava kortti koneeseesi,joskin sillekkin tuo koneesi kokoonpano saattaa olla jo pullonkaula,
osta käytetty amd phenom x2 555 prosessori koneeseesi niin saat lisää tehoa.jotain 50e on hinnat noilla huutonetissä olleet.. mulla on sama emolevy toisessa koneessa ja se tukee hyvin phenomeita. http://www.asus.com/Motherboards/M2N68AM_PLUS/#support_CPU
Komppaan tuohon käytettyyn prossuun, hyvä tehopäivitys kun laittaa phenomin uuden näyttiksen kaveriks. Mikäs virtalähde koneessa on?
yksi ongelma hommassa,miksi maksaa 50e käytetystä 555 x2 phenomista,kun sen saa uutena systemastoresta 45:llä eurolla...?
Kiitos vastauksista..ajattelinkin, että tuo 7750 saattais olla aika lähellä sitä mitä kannattais lähtee hommaamaan. Budjetti on sen verran tiukka, että laitetaan tuo prosessorin hankinta tulevaisuuteen sitten. Mullahan on jo tämä uudempi kone tässä vieressä, että ei vanhasta koneesta tarvii mitään tehopumppua kasata, kunhan vain nyt saisi edes toimimaan aluksi. Mites pitääkö noita emolevyn ja näytönohjaimen yhteensopivuus juttuja katella vai käykö tuo mun mainitsema emolevy Radeon 7750 kanssa? Entäs virtalähde? <-(Sen voin vielä kattoo, jos tarvis.)
näyttis menee emoon heittämällä,ja tuo näyttis menee powerinpuolesta myöskin,koska se ei edes vaadi lisävirtaliittimiä toimiakseen,toisin kuin vanha 9800GT:si,joka vaati 2x6pin lisävirtaliittimet
Okei Tälläisen löysin äsken systemastoresta selatessani nettiä: http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=79356 Tuossa näyttäis olevan VGA reikäkin ettei sen suhteen pitäis tulla ongelmia. Tosin onhan mulla se DVI-VGA adapterikin siltä varalta. Miltä vaikuttaa? Edit: Toimitusaikakin näyttää 1-3 päivää, ett ainakin nopeasti tulis.